In 2015 is Kampen Partners (toen nog Kampen Marketing) begonnen als de citymarketing organisatie van Kampen. Destijds is er een onderzoek uitgevoerd naar het imago van Kampen onder de inwoners, om erachter te komen welk beeld de inwoners van Kampen hebben.

Het effect van citymarketing in Kampen
en de toekomst hiervan


Om het effect van de citymarketing in de afgelopen vijf jaar te meten en input te geven voor het marketingplan 2021 – 2023 heeft Joanan Wolf (inmiddels zo goed als afgestudeerd commercieel econoom) zijn afstudeerscriptie hierover geschreven. Het onderzoek is verdeeld in vier onderwerpen:

> Het verschil tussen de merkidentiteit en het imago van Kampen;
> de doelgroepen van Kampen; 
> de concurrentiepositie van Kampen;
> het resultaat van de grootste individuele campagnes. 


De Kampenaren herkennen zich voor het grootste deel in de positionering van Kampen. De begrippen Hanzestad, historisch, IJssel en hartelijk worden als meest kenmerkend gezien. Ze herkennen Kampen echter niet in de begrippen levendig en stedelijk. Over het algemeen beoordelen de Kampenaren hun stad goed, ze vinden het fijn om er te wonen. Hiernaast is de concurrentiepositie van Kampen zeer goed, ze staan gemiddeld op een tweede plaats wanneer vergeleken met de negen Hanzesteden aan de IJssel en Randmeren.

Wil je het hele verslag lezen?

Download de scriptie via deze link: pdfDe toekomst van het imago van Kampen.
Wil je de genoemde bijlagen ook lezen? Stuur dan een e-mail naar r.tameling@kampenpartners.nl (Roeland Tameling, citymarketeer Kampen). Dan krijg je deze in je mailbox. 

Foto: Frits Felix Fotografie www.felixfoto.nl 

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media