Nieuws

Een mogelijke Hanze Experience draagt bij aan 'reason to travel' naar het oosten van Nederland

Hanze Experience in Kampen?

Een mogelijke Hanze Experience draagt bij aan 'reason to travel' naar het oosten van Nederland

In het oosten van Nederland is meer ‘reason to travel’ nodig om bezoekers te trekken, ook na de coronaperiode. Een van de manieren daarvoor is de ontwikkeling van een Hanze Experience, met de IJsselkogge als stralend middelpunt hiervan. Dat is goed voor de werkgelegenheid, voor onze economie en hiermee kunnen we het voorzieningenniveau op peil houden. Want bezoekers betalen ook mee aan openbaar vervoer, parkeervoorzieningen en ons cultureel erfgoed. Een samenwerkingsverband met Hanzesteden Marketing, Kampen Partners en de gemeente Kampen is daarom enkele maanden geleden een haalbaarheidsstudie gestart om de Hanzesteden te versterken als cultuur erfgoed bestemming. Een verkenning naar een internationale Hanze Experience waarbij de inzet van de IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden onderzocht wordt. Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming waar men in de Hanzesteden trots op is. Deze ambitie is geformuleerd in ‘Perspectief Hanzesteden 2020-2025’, de visie van en voor de Hanzesteden om de komende jaren in te spelen op de veranderende rol van toerisme. In het Perspectief Hanzesteden is aangegeven dat in het oosten van Nederland meer ‘reasons to travel’ nodig zijn om bezoekers te trekken. Het Hanzeverhaal is een sterk verhaal en een Hanze Experience van nationaal en internationaal belang in of rond een van de Hanzesteden lijkt een interessante optie om verder te verkennen. Het zal je niet verrassen, maar ik denk dat Kampen de beste plek is voor zo’n experience: Kampen is de trotse bakermat van de Hanze Experience We hebben het initiatief genomen voor dit onderzoek. Inwoners hebben genoten van de gelichte IJsselkogge, willen dit graag delen en steken al veel energie in dit project. Met veel enthousiasme overigens. Verborgen parel: potentie voor synergie met binnenstad, Koggewerf en regio en veel open mogelijkheden! De experience past in ons toekomstbeeld van Kampen waarin we veel meer in willen zetten op ervaringen, beleving van alle aspecten van onze stad: Middeleeuwse binnenstad, omringd door water met een prachtig achterland! Kampen: officieel erkend als ‘Nautische Hanzestad’ Er is enthousiasme, energie en we zijn trots op ons Hanzeverleden. Natuurlijk onder de vlag van Hanzesteden Marketing én passend bij NBTC Holland City strategie (spreiding in plaats en tijd). Onze kogges liggen letterlijk klaar voor de Hanze Experience We hebben de varende Kamper Kogge én de opgedoken originele IJsselkogge. The place to start aan de IJssel én de Zuiderzee Kampen heeft het geluk van een unieke en strategische ligging. Historisch, ten opzichte van andere Hanzesteden en bezoekers én actueel met goede ontsluiting naar alle windstreken. Kortom: ze zouden wel gek zijn als ze niet voor Kampen kiezen! Natuurlijk zijn er nog veel uitdagingen onderweg. We hebben nu economische tegenwind en zorgen over vandaag en morgen. Maar juist daarom moeten we vasthouden aan onze ambitie voor de toekomst. Door scherp aan de wind te zeilen, als een gezamenlijke handelsvloot met andere Hanzesteden samen te reizen en koers te houden. Ik wens Kampen, de Hanzesteden en Oost-Nederland een behouden vaart!
Lees verder

Jos Hogenbirk blikt terug op de bijzondere zomer in Kampen bij Marketing Oost

Zomercampagne Kampen uitgelicht tijdens digitaal congres Marketing Oost

Jos Hogenbirk blikt terug op de bijzondere zomer in Kampen bij Marketing Oost

De MarketingOost Symposium Week vanaf 23 november biedt kort maar krachtige "inspiratiepraat" tijdens online 12-uurtjes. Laat je tijdens deze 12-uurtjes bijpraten door sprekers uit binnen- en buitenland over het thema: Bewuste bestemmingen: omdenken in tijden van corona. Op woensdag 25 november komt Jos Hogenbirk van Kamper Events in beeld bij het onderdeel ‘’Lokale praat’’. Hij blikt terug op een bijzonder zomerseizoen met de bucketbar, pop-up Tourist Info, bootjes verhuur etc. En daarnaast was er in de stad natuurlijk ook nog het mooie weekprogramma van Kampen Partners en Tour Reevediep in het buitengebied etc. Kijk voor een geheugensteuntje onder meer op https://www.kampenpartners.nl/nieuws/327-bijzondere-tourist-info-voor-zomergasten.html. Je bent van harte uitgenodigd om mee te kijken en mee te luisteren, meer informatie staat op https://www.marketingoostsymposium.nl/dagprogramma/. Veel plezier bij de digitale symposiumshow van Marketing Oost. Met Kampen in de schijnwerpers op 25 november!
Lees verder

Roeland Tameling gastspreker bij Humanity Rising Nederland over het thema inclusiviteit

Kampen All Inclusive op web TV

Roeland Tameling gastspreker bij Humanity Rising Nederland over het thema inclusiviteit

Op 5 november kon iedereen meeluisteren en meekijken naar een online uitzending op het YouTube kanaal van Humanity Rising Nederland over het thema inclusiviteit. Een van de sprekers was Roeland Tameling, die mocht vertellen over de goede voornemens in het kader van Kampen All Inclusive en de gedachte hierachter. De uitzending  was een initiatief van de wereldwijde beweging voor een betere (post-covid) samenleving, Humanity Rising. Ook Studio Vers Bestuur van de Provincie Overijssel is hier nauw bij betrokken. Iedere werkdag is er om 20:00u een live web-tv-uitzending van anderhalf uur over hoe het anders kan. Wil je de aflevering van 5 november bekijken? Ga dan naar https://youtu.be/rZl-36xr03Q. Met onder meer: Bruto Lokaal Geluk De minst en meest gelukkige steden van Nederland Meer klanten in de zaak En de conclusie “werk vanuit kansen en positiviteit, maar schroom niet in te spelen op eigenbelang!”
Lees verder

Bericht van Marketing Oost over stijging naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden

Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen

Bericht van Marketing Oost over stijging naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden

De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij onze Ooster- en Zuiderburen. De geholpen naamsbekendheid binnen Nederland steeg van 76% naar 86%. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van het samenwerkingsverband Hanzesteden is uitgevoerd. De bekendheid van Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen en Zwolle is ten opzichte van het eerste onderzoek in 2016/2017 significant toegenomen. Een mooi resultaat in het jaar dat het samenwerkingsverband 25 jaar bestaat.  In Duitsland is de bekendheid van de Nederlandse Hanzesteden sterk gestegen. In 2016/2017 gaf 40% van de ondervraagden aan bekend te zijn met de Hanzesteden, in 2019/2020 is dit percentage gestegen naar 55%. In België steeg de naamsbekendheid van 28% naar 38%. Ook de bezoekintentie van de Vlaming en Duitse toerist is gestegen, gemiddeld met 5% ten opzichte van drie jaar geleden. Volgens Elizabeth Stoit, programmamanager van het samenwerkingsverband Hanzesteden, is daar een logische verklaring voor: “De afgelopen jaren is actief campagne gevoerd in Vlaanderen en het westelijk deel van Duitsland. Grotere Hanzesteden als Zwolle en Deventer waren daar al goed bekend en je ziet dat toeristen de andere steden beter weten te vinden.” Stoit is er trots op dat ook de Nederlander steeds beter weet wat een Hanzestad is: “Dat is de Hanze ook waard. De steden in het Oosten van het land zijn geworden tot wat ze nu zijn dankzij de handel in de Hanzetijd. Het heeft veel welvaart gebracht en is een belangrijk deel van onze nationale geschiedenis.”   Bewonersonderzoek Eind 2019 is ook een inwonersonderzoek in de Hanzesteden uitgevoerd door I&O Research. Hieruit blijkt dat bewoners het toerisme steunen en dit overwegend positief ervaren. Ze zijn ook trots op hun Hanzestad en geven deze een score van 3,9 op een schaal van 5. Dat de extra stroom aan bezoekers ook persoonlijk voordeel oplevert voor de eigen inwoners is minder bekend (1,8 op schaal van 5). “Daar valt winst te behalen in de komende jaren”, bevestigt Stoit. “Het toerisme draagt bij aan de levendigheid en het voorzieningenniveau van de stad. Winkels en horecagelegenheden hebben het zwaar zonder de extra bezoekers. We willen daar extra aandacht aan besteden.” Zilveren jubileum De positieve cijfers vallen mooi samen met het 25-jarig bestaan van het samenwerkingsverband Hanzesteden. Daarmee is het het langstlopende toeristische samenwerkingsverband in Nederland op de VVV na. Anouk van Eekelen, manager Destination Development bij NBTC: “We zijn blij te horen dat de Hanzesteden populairder zijn geworden bij onze Ooster- en Zuiderburen. Samen met de negen Hanzesteden gaan we de komende periode verder concrete invulling geven aan Perspectief Hanzesteden 2020-2025. Deze nieuwe visie op toerisme heeft als doel dat iedere Hanzestedeling profiteert van toerisme: bewoners, bezoekers en bedrijven in de brede Hanzeregio. We werken er hard aan om de Hanzesteden jaarrond ‘cultureel erfgoed hotspot’ te maken, waar de Hanzesteden met recht trots op zijn. Als leefgebied voor bewoners, als marktgebied voor bedrijven én als topbestemming voor toeristen, van binnen en buiten de grenzen.” Het samenwerkingsverband Hanzesteden bestaat uit een samenwerking tussen de Hanzesteden Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen, Zwolle en hun marketingorganisaties, de provincies Gelderland en Overijssel, MarketingOost, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, NBTC Holland Marketing, ondernemers en overige Hanze betrokkenen.
Lees verder

Ondernemers ervaren dat social media belangrijk is om zichtbaar te blijven

Door Social Media Challenge veel meer interactie

Ondernemers ervaren dat social media belangrijk is om zichtbaar te blijven

De Social Media Challenge Kampen zit erop. Met 70 mensen in de Facebook groep https://www.facebook.com/groups/socialmediachallengekampen en heel, heel veel online acties van de deelnemers. Het concept: ondernemers en andere mensen die actief zijn in de vrijetijdssector in Kampen gingen 30 dagen achter elkaar aan de slag met concrete huiswerkopdrachten. Alle deelnemers kregen regelmatig via e-mail ondersteuning, tips en prikkelende vragen. Na deze 30 dagen hadden de deelnemers concreet, zichtbaar resultaat om trots op te zijn! Ter inspiratie een paar quotes uit de Facebook groep: “Goedemorgen daar! Vandaag even over hashtags. Vaak kijken we vanuit onszelf. Je schrijft berichten en voegt daar een aantal passende hashtags bij. Maar zijn dit wel de hashtags waar jouw potentiële klanten op zoeken? Gebruik in jouw berichten hashtags die aan de ene kant relevant zijn voor de content die je deelt, maar waar ook jouw ideale klanten op zoeken.” “Wat vinden jullie van het idee om de komende tijd als de challenge stopt een bedrijf in de spotlights te zetten zoals we dat vandaag met het nieuwe Mexikaaans restaurant deden?” “Dank jullie wel, Hester en Roeland! Wat heb ik veel geleerd, genoten en gelachen! Nog lang niet alles gedaan dus nog veel meer te leren! Zet m op iedereen en laten we elkaar blijven steunen.” De challenge is uitgevoerd door Roeland Tameling en Hester Timmerman in opdracht van de stuurgroep Binnenstadsmanagement (Kampen Partners). Mede mogelijk gemaakt door de Stadsbeweging (Provincie Overijssel). Heb je de Social Media Challenge gemist? In de Facebook groep staan alle opdrachten, dus je kunt er alsnog mee aan de slag. Of neem contact op met Roeland via r.tameling@kampenpartners.nl / 06-17453490. Samen zetten we Kampen ook digitaal op de kaart. En nog even een leuke bonus als je de smaak te pakken hebt gekregen: Digitale werkplaats regio Zwolle helpt jullie en andere mkb-bedrijven graag verder met digitaliseren. Studenten met verschillende studierichtingen zoals ICT, bedrijfskunde, economie en e-commerce worden ingezet. In 2020 is dit nog GRATIS. Kijk voor meer info en aanmelden op https://movedigi.nl/.
Lees verder

Een vernieuwd strategisch plan voor de integrale marketing van Kampen

Strategisch plan Kampen Partners 2021-2025

Een vernieuwd strategisch plan voor de integrale marketing van Kampen

Onze koers in een elftal uitgangspunten We leven in woelige tijden. Wie had een jaar geleden voorspeld dat de wereld in de ban zou zijn van een pandemie? Ook in Kampen voelen we daarvan de gevolgen en passen we ons aan bij de nieuwe realiteit. Daarnaast zijn er ook andere trends die invloed hebben op de marketingstrategie en gebiedsontwikkeling van Kampen. De digitale revolutie, vergrijzing, klimaatverandering en grondstofschaarste om er maar een paar te noemen. Met als gevolgen onder meer een veranderende rol voor de binnenstad van Kampen, andere zorgvragen in onze gemeente en kansen voor circulaire initiatieven op onze bedrijventerreinen, in dorpen en wijken van Kampen. Daarom hebben we de afgelopen maanden samen met jullie en vele andere Kampenaren gewerkt aan een vernieuwd strategisch plan voor de integrale marketing van Kampen. Het nautische thema hiervan is verwerkt in de titel: “De steven wenden zonder overstag te gaan”. Dat vertaalt zich in een elftal uitgangspunten voor Kampen. Omdat de gemeenschap in Kampen niet zonder effectieve citymarketing kan, maar vooral omdat effectieve citymarketing niet zonder de gemeenschap kan, vragen we jullie deze 11 uitgangspunten te onderschrijven. Niet zozeer formeel, maar vooral in de praktijk. Door ze te gebruiken als leidraad bij beleidskeuzes, door ze uit te dragen naar anderen en door ons aan te spreken op de wijze waarop de stichting Kampen Partners zelf invulling geeft aan de gemaakte keuzes. Wat ons betreft zijn dit drie belangrijke speerpunten voor de citymarketing strategie van Kampen in de komende jaren: Inzetten op duurzaam cultuurtoerisme Versterken en veranderen van de binnenstad Samenwerken binnen de Regio Zwolle Graag zetten we samen met jou en jullie de schouders hieronder. Vanzelfsprekend geven we graag een toelichting op de strategische keuzes en de mogelijke uitwerking hiervan in gezamenlijke concrete activiteiten. Neem hiervoor contact op met Roeland Tameling: 06-17453490 / r.tameling@kampenpartners.nl. DOWNLOAD STRATEGISCH PLAN Kampen Partners 2021 – 2025 Onze vernieuwde strategie samengevat: Doel: verhoging Bruto Lokaal Geluk Kampen We willen bijdragen aan een optimale kwaliteit van leven voor de inwoners van Kampen. Actie: vanaf 2021 gaan we dit monitoren Voorwaarde: bijdragen aan duurzame ontwikkeling De Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties zijn voor ons een belangrijke toetssteen. Met name doelstelling 11: Duurzame steden en gemeenschappen - Maak steden en menselijke nederzettingen inclusief, veilig, veerkrachtig en duurzaam Actie: we toetsen onze activiteiten aan de SDG’s. Ambitie: meer profiteren van toerisme We leggen meer dan in de afgelopen jaren het accent op toerisme, met focus op de kwaliteiten van Kampen als gezellige cultuurhistorische destinatie. Actie: we investeren minstens de helft van ons marketingbudget in het stimuleren van toeristische bestedingen Prioriteit: branding & binnenstad In de komende jaren krijgen de branding van Kampen en de gebiedsontwikkeling in de binnenstad een hogere prioriteit. Actie: we versterken de samenwerking tussen binnenstadsmanagement en marketingactiviteiten Binnenstad: van place to buy naar place to be We streven naar een compacte, gastvrije en hartelijke binnenstad. Actie: we gaan aan de slag met transformatie en verlevendiging van de binnenstad Positionering: Hartelijke Hanzestad aan het water We blijven Kampen positioneren als hartelijke Hanzestad aan het water. Dat maken we dagelijks waar met raad en daad. Actie: we hanteren het merkfilter bij al onze investeringsafwegingen Archetype Kampen: buurjongen / meisje Wat we doen, moet een hoge glimlachfactor hebben. We communiceren en gedragen ons als een vriendelijke buurjongen. Iemand die verbinding zoekt, zonder pretentieus te zijn en met een grapje op zijn tijd. Actie: we toetsen al onze activiteiten aan de glimlachfactor en aan onze archetypering Doelgroepen: we koesteren onze ‘vaste klanten’ De huidige inwoners, gevestigde ondernemers en terugkerende bezoekers willen we aan ons blijven binden Actie: wat we doen, draagt altijd direct of indirect bij aan de behoeften van onze ‘vaste klanten’ Leefstijl: focus op harmoniezoekers We richten ons vooral op harmoniezoekers: hartelijke, gezellige mensen, met veel interesse in anderen. Daarbij verliezen we mensen met andere leefstijlen niet uit het oog. Actie: met onze communicatie en marketing sluiten we aan op de behoeften van harmoniezoekers Samenwerking: we investeren mee in de Regio Zwolle We blijven actief partner van Hanzesteden Marketing en investeren de komende jaren extra in de samenwerking met Regio Zwolle. Actie: we investeren extra tijd in het Regio Zwolle samenwerkingsverband Werkwijze: we zijn vastberaden, maar flexibel We zijn vastberaden in ons doel, maar flexibel in de reis daar naartoe. Actie: waar nodig passen we onze jaarplannen aan, maar we houden koers Samen werken we aan een sterke, vitale en ondernemende gemeente Kampen!
Lees verder

In het oosten van Nederland is meer ‘reasons to travel’ nodig om bezoekers te trekken

Meedenken met haalbaarheidsstudie Hanze Experience centrum

In het oosten van Nederland is meer ‘reasons to travel’ nodig om bezoekers te trekken

Het samenwerkingsverband Hanzesteden en de gemeente Kampen zijn onlangs een haalbaarheidsstudie gestart om de Hanzesteden te versterken als cultuur erfgoed bestemming. Een verkenning naar een internationale Hanze Experience waarbij de inzet van de IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden onderzocht wordt. Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming waar men in de Hanzesteden trots op is.Deze ambitie is geformuleerd in ‘Perspectief Hanzesteden 2020-2025’, de visie van en voor de Hanzesteden om de komende jaren in te spelen op de veranderende rol van toerisme. In het Perspectief Hanzesteden is aangegeven dat in het oosten van Nederland meer ‘reasons to travel’ nodig zijn om bezoekers te trekken. Het Hanzeverhaal is een sterk verhaal en een Hanze Experience van nationaal en internationaal belang in of rond een van de Hanzesteden lijkt een interessante optie om verder te verkennen.  De verkenning wordt uitgevoerd door Kranendonk Experience Company (KEXCOM). Gezamenlijk vinden wij het van belang om de ondernemers en bewoners bij dit traject te betrekken. Dit om input voor de studie op te halen. Voor de bewoners, ondernemers en instellingen uit de Hanzesteden organiseren wij dan ook een speciale sessie, een ‘Dragons’ Den’ (geïnspireerd op het gelijknamige televisieprogramma).Tijdens deze sessie krijgen de genodigden (bewoners / ondernemers / instellingen) de kans om hun ideeën of input in twee minuten te pitchen aan Kranendonk Experience Company en Hanzesteden Marketing. Om 14.00 starten wij met een korte introductie en een voorstelrondje. Om 14.15 begint de Dragons’ Den. Ben je benieuwd naar de ontwikkelingen en heb jij een goed idee voor de Hanze Experience? Dan nodigen wij je graag uit voor de Dragons’ Den op dinsdag 10 november. De resultaten hiervan neemt KEXCOM mee als inspiratie voor de haalbaarheidsstudie.Je kunt je aanmelden tot en met vrijdag 6 november door een mail te sturen naar info@hanzestedenmarketing.nl, onder vermelding van naam. Er is ruimte voor maximaal 20 personen dus wees er snel bij.We kijken uit naar de kennismaking.
Lees verder

Hulp gezocht actiefilm Code Kampen

Code Kampen

Hulp gezocht actiefilm Code Kampen

Heeft het iets te maken met onze profilering als hartelijke Hanzestad aan het water? Nou, neuh. Is het weer een leuke en opvallende manier om Kampen nog bekender te maken? Nou en of! Julius Hartman heeft al eerder met zijn filmwerk de schijnwerpers op Kampen gekregen, onder meer met Koop lokaal in Kampen Val in het water Make Kampen Greater En nu de release van de nieuwe James Bond wéér is uitgesteld maken we er in Kampen maar het beste van. Met onze eigen James. Nou ja, Jos. Just Jos. Want in december wordt de première verwacht van een mini speelfilm /pilotaflevering boordevol spektakel in Kampen. Je kunt alles erover lezen op www.facebook.com/codekampen/. Voor deze korte actiefilm “Code Kampen” is Julius nog op zoek naar Acteurs en actrices die een (bij)rol willen spelen Overdekte filmlocaties Enzovoorts Wil je meedoen? Reageer dan via de Facebook pagina of mail naar info@juliusmedia.nl.
Lees verder

Enthousiaste Kampenaren om Kampen te promoten onder nieuwe inwoners, bezoekers en andere mensen

Gastheren en gastvrouwen gezocht

Enthousiaste Kampenaren om Kampen te promoten onder nieuwe inwoners, bezoekers en andere mensen

Ben jij trots op Kampen en wil je je kennis en enthousiasme delen met nieuwe inwoners, bezoekers en andere mensen in Kampen? Dan zijn we op zoek naar jou! Omdat de werkzaamheden volgend jaar toenemen hebben we ruimte voor enkele nieuwe gastheren en gastvrouwen van Kampen. Jullie hulp is nodig om invulling te geven aan de ambitie van Kampen om een hartelijke Hanzestad te zijn. Je werk zal namelijk vooral bestaan uit het gastvrij ontvangen, informeren en helpen van bezoekers, nieuwe bewoners en bedrijven. Bijvoorbeeld tijdens evenementen zoals Sail Kampen, maar ook door nieuwe inwoners een rondleiding door de gemeente te geven. We zijn dus op zoek naar mensen die andere mensen willen helpen, mensen die de trots op hun stad willen delen en mensen die het leuk vinden om Kampen te promoten. Interesse? Meer weten? Bel Roeland Tameling via 06-17453490 of mail r.tameling@kampenpartners.nl!
Lees verder

Nieuwe campagne van start via social media kanalen Kampen Partners

Doe mee met de Alleen Samen campagne

Nieuwe campagne van start via social media kanalen Kampen Partners

Begin oktober zijn we een nieuwe campagne gestart via onze sociale media kanalen. Wat anders dan anders: het is geen campagne om bezoekers of andere doelgroepen naar Kampen te werven. de slogan is niet van Kampen, maar vinden we juist in onze regio extra belangrijk om uit te dragen. We willen op alle mogelijke manieren immers een HARTELIJKE Hanzestad zijn. Wil je meehelpen? Deel zelf de campagnebeelden Stuur je eigen foto naar r.tameling@kampenpartners.nl Wij regelen vervolgens de rest. Zo simpel kan het zijn. Heb je toch vragen? Bel dan 06-17453490 of mail Roeland Tameling. Alvast bedankt voor je hulp. Alleen samen krijgen we corona onder controle.
Lees verder

Social media challange moet ervoor zorgen dat ondernemers ook online zichtbaar zijn

Kampen Partners daagt vrijetijdsondernemers uit

Social media challange moet ervoor zorgen dat ondernemers ook online zichtbaar zijn

Social media challenge in Kampen Restaurants en cafés die wel een Facebook pagina hebben, maar geen interactie. Hotels die niet reageren op online reviews van gasten. En winkeliers die niet online laten zien wat ze te bieden hebben. In 2020 komt dat nog regelmatig voor. Ook in Kampen. Een Social media challenge moet daar verandering in gaan brengen. Noodzaak om te overleven Winkeliers, horecazaken en andere bedrijven in de recreatiesector hebben in de afgelopen maanden de kracht van de digitale revolutie in crisistijd gevoeld. Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen: “Het zorgde voor klantenbinding, behoud van omzet en waardevolle informatie. Maar niet iedere ondernemer kon daarvan profiteren.” En volgens Kampen Partners is de inzet van sociale media en online zaken doen een vereiste om als onderneming te kunnen overleven. Daarom daagt de citymarketingorganisatie alle vrijetijdsondernemers, evenementenorganisatoren en culturele instellingen uit voor een social media challenge die dertig dagen duurt. Startbijeenkomst op 21 september Hoksbergen vertelt: “Op 21 september in de avond staat de kick-off van de Social Media Challenge gepland. Met een gratis social media training voor binnenstads- en andere ondernemers, slimme tips hoe je social media echt goed kunt gebruiken en dankzij Hester Timmerman maak je ‘Vrienden voor het leven’!” Het is ook de start van een 30-dagen challenge om praktisch aan de slag te gaan. Vanwege coronaregels is online aanmelden via https://21september.eventbrite.nl verplicht. 30 dagen De Social Media Challenge vindt plaats van 22 september tot en met 22 oktober. Citymarketeer Roeland Tameling legt uit wat de bedoeling is: “Iedereen gaat 30 dagen achter elkaar aan de slag met concrete huiswerkopdrachten voor Facebook, Tripadvisor of een ander kanaal dat voor hen relevant is. Alle deelnemers krijgen regelmatig via e-mail ondersteuning, tips en prikkelende vragen. Het mooie is: de oefening kost per dag slechts 10 minuten achter je computer en na 30 dagen heb je concreet, zichtbaar resultaat om trots op te zijn!” Deelname is gratis en geïnteresseerden kunnen zich nu al aanmelden via https://www.facebook.com/groups/socialmediachallengekampen/. Gratis vlogtrip Alle deelnemers mogen 27 oktober gratis meedoen aan een mini workshop vloggen met de mobiele telefoon. Vervolgens gaan ze op vlogbezoek in Zutphen. Om inspiratie op te doen, ervaringen te delen en samenwerking te zoeken. De Challenge is een initiatief van de Stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen en wordt mede mogelijk gemaakt door de Stadsbeweging Overijssel.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media