Nieuws

Deel je overgebleven portie...

Delen is geluk voor velen

Deel je overgebleven portie...

Je herkent het vast, maar macaroni maken voor 2 personen gaat vaak "mis", teveel pasta en teveel saus, maar wie weet heeft de buurman van nummer 13 wel zin in het overgebleven portie. Of die enorme ladder, dagelijks als je het schuurtje inloopt, staat die daar maar, je pakt deze er 1 keer per jaar bij om de dakgoot bladvrij te maken. Eigenlijk krijgt die ladder veel meer waar voor zijn geld als de buren er ook gebruik van kunnen maken. Heb jij het al eens geprobeerd, zo'n soort berichtje plaatsen in de straat-app? Of is die er nog niet in jullie straat? Lijkt het je een goed initiatief, maar weet je niet hoe de straat-app te starten, dan hebben wij een stappenplan voor je!  Niet alleen dat is een optie, we hebben ook posters en ansichtkaarten tot onze beschikking waarop je aan kunt geven wat je voor je straat kunt betekenen. Deze posters kun je zichtbaar voor de ruit hangen of het kaartje kun je posten bij de buren, zo kun je dichtbij huis je geluk delen.Wil je meer informatie of wil je de poster/ansichtkaarten in je bezit krijgen? Neem dan contact op met kampen@wijz.nu of bel naar: 038 4691500. En hou https://www.wijz.nu/delen-geluk-voor-velen in de gaten.
Lees verder

Een ‘warm gebaar’ in deze ‘snert-tijden’

Soepopdestoep

Een ‘warm gebaar’ in deze ‘snert-tijden’

Liefde gaat door de maag! En die Liefde kunnen we best nog wat meer uitdelen in Kampen... Aan iedereen én ook aan mensen die het wat meer moeten missen. Jij wilt toch ook vast wel wat doen in deze tijden om een glimlach te toveren op een ander gezicht? Dat is nú misschien nog nooit zó gemakkelijk geweest voor je... Want er worden verschillende mensen gezocht! Door een mooie samenwerking tussen Welzijn Kampen, Kampen Partners en een aantal Kamper kerken willen we op 5 maart de actie Soep op de stoep houden. Het is zo eenvoudig als het klinkt: we zetten bij wijze van ‘warm gebaar’ in deze ‘snert-tijden’ bij zoveel mogelijk Kampenaren een heerlijke, huisgemaakte kop soep - op de stoep - mét wat lekkers erbij! Kies de rol die jou het beste past en laat jouw bijdrage vóór 26 februari 2021 aan ons weten via: soepopdestoep@baptistenkampen.nl  1. Zeer gewaardeerde soepkip [5 maart tussen 13:00-15:00 uur] Breng jij jouw állerlekkerste huisgemaakte liters soep naar de Triangel 1 te Kampen. Snert, groente, rundvlees, kip - máák er wat moois van! Let op: - geef vooraf in je e-mail aan hoeveel liter je brengt - lever het koud aan & zónder garneringen (wij regelen wat lekkers erbij) - houd rekening met de bekende hygiëne én corona-maatregelen - als je bij het brengen dan éven wilt blijven wachten, geven we jouw pan(nen) zo snel mogelijk weer mee terug 2. Schenker  [5 maart tussen 13:00-17:00 uur] Mag jij de aangeleverde soep in de bekers-met-deksels verdelen en zorgen dat die met de andere spullen verandert in prachtige pakketjes die je gráág zou willen weggeven. 3. Jelle (snelle of iets minder snelle) [5 maart vanaf 14:00 uur tot het einde van de middag] Kan jij (met je mooiste glimlach!) vanaf de Triangel 1 de stad in om heel wat pakketjes met soep en lekkers rond te brengen. Op je fietsje, je quad, te paard of op je scootmobiel of in de auto... met je jeugdgroep? 4. Donateur Ben jij geen soepkip, Jelle of schenker - maar wil je wel graag betrokken zijn? We gaan gráág voor zo goed mogelijk gevulde pakketjes! Dus een donatie voor een extra broodje erbij of een bonbonnetje of iets wat je nog hebt liggen op de zaak ...? Mail ons of maak een bedrag over naar NL75 INGB 0004 8068 63 t.n.v. Baptistengemeente Kampen o.v.v. Soep-op-de-stoep. 
Lees verder

Concept met Beleefmuseum, Show en Stadsbelevingen verbinden negen Hanzesteden 

Nederlandse Hanze Experience met internationale klasse 

Concept met Beleefmuseum, Show en Stadsbelevingen verbinden negen Hanzesteden 

Een Hanze Experience Beleefmuseum, Hanze Experience Show en Hanze Experience  Stadsbelevingen vormen samen het concept om de Hanzesteden te versterken als cultuur erfgoed bestemming. Dit conceptadvies van Kranendonk Experience Company is  het resultaat van de haalbaarheidsstudie die de afgelopen maanden is uitgevoerd. Een  verkenning naar de wijze waarop een Hanze Experience, met de IJsselkogge als icoon, gerealiseerd kan worden als trekker van het Hanzeverhaal. De studie is geïnitieerd  vanuit het samenwerkingsverband Hanzesteden in samenwerking met de gemeente  Kampen.  Hanzesteden Experience; de verbinding van negen parels  Het door Kranendonk gepresenteerde Hanze Experience concept verenigt alle negen Hanzesteden,  de negen parels van het oosten van Nederland. De Hanze Experience bestaande uit een  Beleefmuseum (met de IJsselkogge), Show en Stadsbelevingen (Hanze Tino’s - Tiny Experiences;  innovatieve belevingsconcepten in leegstaande (winkel)panden) is een concept met internationale  aantrekkingskracht waar geschiedenis en heden elkaar raken en waarin verbinding tussen mensen  en steden centraal staat. Niet op één bepaalde plek, maar een route. Een route die stimuleert om  te bewegen, te ontdekken en te ontmoeten.   Bert Kranendonk, directeur Kranendonk Experience Company: “De Hanze Experience is een route  als een parelketting met een sluiting, een hanger en negen pareltjes. Het vormt een geheel, maar  elk afzonderlijk deeltje is het ontdekken en beleven waard. Zo ervaren bezoekers het aloude  waardevolle en tegelijkertijd zo actuele ‘Hanze DNA’, maar het biedt ook nieuwe inspiratie om de  eigen toekomst in te kleuren.”  Haalbaarheid van een gezamenlijke droom  Een internationale Hanze Experience met de iconische IJsselkogge als mogelijk hart van de  experience als één concept te verkennen was het uitgangspunt van de haalbaarheidsstudie die  door Kranendonk Experience Company is uitgevoerd. Een verkenning van een gezamenlijke  droom. Tijdens de uitvoering van de studie zijn vele stakeholders betrokken.   De studie is uitgevoerd op initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden en de gemeente  Kampen. Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door  te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming. Deze ambitie is  geformuleerd in de visie “Perspectief Hanzesteden 2020-2025” van het samenwerkingsverband  Hanzesteden. Het exposeren van de iconische IJsselkogge als hart van de Hanze Experience is  voor de gemeente Kampen van sterke toegevoegde waarde.  De ambitie van de Hanzesteden en het concept Hanze Experience sluiten aan bij de visie van het  Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, gericht op de veranderende rol van toerisme en  de spreiding van inkomend toerisme over Nederland.   Van ambitie naar realisatie  De ambitie en het concept zijn uitgewerkt in een BidBook. Een inspiratiedocument om de droom  tot werkelijkheid te brengen. De komende maanden worden binnen het samenwerkingsverband de  vervolgstappen, waaronder mogelijke locaties en investeringsmogelijkheden, nader verkend.   Het samenwerkingsverband Hanzesteden bestaat uit een samenwerking tussen de Hanzesteden  Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen, Zwolle en hun  marketingorganisaties, de provincies Gelderland en Overijssel, MarketingOost, Toerisme Veluwe  Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen,  ondernemers en overige Hanze betrokkenen.  Meer informatie:  Hanzesteden Marketing Gemeente Kampen  Elizabeth Stoit & Esther Wagteveld  M 06 38 63 23 82  | M 06 53 58 84 42  E estoit@hanzestedenmarketing.nl E pers@kampen.nl
Lees verder

Tweede crisisarrangement voor Kampen

Citymarketing organisatie Kampen Partners heeft van de Provincie Overijssel subsidie gekregen voor de uitvoering van het Tweede stadsarrangement Kampen. Het arrangement voorziet in acties om de vitaliteit in de binnenstad van Kampen te behouden, nu deze door de coronamaatregelen onder druk staat. Zo wordt geïnvesteerd in “Iedereen doet mee scans”,  een ondersteuningsactie vanwege Corona voor horeca in de binnenstad en de ontwikkeling van een Coronaveilig arrangement.Steun voor de horeca Kampen Partners was al aan de slag gegaan met een “Horekadobon” campagne: als je een Kampen Kado bon koopt, is die tijdelijk 25% meer waard bij de horeca. Die campagne wordt ook rond 14 februari ingezet: horecaondernemers hebben allemaal Valentijnsacties bedacht. Bestel je een Valentijnspakket of reserveer je een romantische sunset cruise, dan krijg je ook daarbij 25% voordeel. De acties en voorwaarden staan op https://stad.kampen.nl/nl/nieuws/20091-valentijnsacties.html. Daar staat ook heel Valentijns inspiratie van winkeliers: van romantische gift bags tot chocolade verwenpakketten. Arrangement Zodra het weer kan nodigt Kampen alle fans van de bekende TV-serie ‘Hier zijn de Van Rossems’ uit om Kampen te beleven net zoals Maarten van Rossem, zijn zus Sis en zijn broer Vincent hebben gedaan. Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen licht toe: “Het wordt een arrangement waarmee we de historische, architectonische en culturele pronkstukken van Hanzestad Kampen laten schijnen. Net als de Van Rossems worden de bezoekers op sleeptouw genomen door gastheren en gastvrouwen van Kampen langs de highlights die ook in de TV-uitzending aan bod komen. De deelnemers gaan dus letterlijk in de voet (en wiel en vaar)sporen van de Van Rossems.” Scans Citymarketeer Roeland Tameling wil als de winkels en horeca weer open gaan samen met de ondernemers het imago van Kampen als hartelijke Hanzestad verder versterken: “we maken de binnenstad stukje bij beetje beter toegankelijk voor iedereen!” Met dit project wil Kampen Partners winkel- en horecabedrijven helpen om hun zaak zo toegankelijk mogelijk te maken en belemmeringen voor klanten en gasten met een beperking – zoveel mogelijk - weg te nemen. Dat is volgens Tameling gastvrij én winstgevend. Stadsbeweging De benodigde subsidie wordt verstrekt door de Stadsbeweging, een programma van de Provincie Overijssel. Samen met partijen in de stad zoekt de Stadsbeweging de energie op in de stad. Ze werkt bovendien aan nieuwe verbindingen, ook tussen partners die soms uiteenlopende belangen hebben. Dus op provinciaal niveau een vertaling van de lokale activiteiten van de Stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen.
Lees verder

Jaarverslag Kampen Partners 2020 gepubliceerd

"Business as unusual". Dat is niet voor niets het centrale thema van dit jaarverslag. Niet eerder in onze geschiedenis is onze wendbaarheid zo getest. De coronapandemie had in allerlei opzichten grote impact. Op ons welbevinden, op onze economie, op ons werk. Met vereende krachten hebben we er het beste van gemaakt. In de wetenschap dat we er nog niet zijn. Ook in Kampen werden evenementen afgelast, gingen bedrijven dicht en verschoof de focus van bezoekerswerving naar crowd management. In nauwe samenwerking met gemeente en ondernemers speelden we in op de eisen van de nieuwe anderhalve meter samenleving. Met name in de binnenstad werd dat zichtbaar, maar we hebben ook met communicatiecampagnes, hartverwarmende acties en grapjes doorgewerkt aan ons imago. Met de ambitie om zo het Bruto Lokaal Geluk een beetje te verhogen. Van "75 jaar vrijheid" tot "hoera voor Kampen", van "de steven wenden" tot "alleen samen": we hebben weer veel gedaan en veel bereikt. Kijk vooral verder op www.kampenpartners.nl voor een uitgebreid overzicht, want in dit jaarverslag schetsen we vooral de hoofdlijnen. Nu, terugkijkend op 2020, kunnen we vaststellen dat we meer hebben gedaan dan vooraf gepland, maar vooral ook andere acties dan gepland. Het is de vraag wanneer we weer in rustiger vaarwater komen, maar gelukkig heeft de citymarketing van Kampen inmiddels voldoende diepgang om stormen te kunnen trotseren. Dat is vooral een verdienste van de vele vrijwilligers die zich inzetten via werkorganisaties als de Tourist Info Kampen, het Evenementen Platform Kampen en Binnenstadsmanagement Kampen. Ook via deze weg willen we hen daar hartelijk voor bedanken. Op basis van de in 2020 opgestelde meerjarenstrategie gaan we de komende jaren nog scherper aan de wind zeilen. Om onze positionering als hartelijke Hanzestad aan het water dagelijks waar te maken en onze doelgroepen hierover te vertellen. Meer dan in de afgelopen periode ligt daarbij de focus op de vrijetijdseconomie van Kampen en op versterking van ons onderscheidende merk. Samen komen we sterker uit de crisis. Download het jaarverslag 2020
Lees verder

Een kans voor vrijetijdsondernemers!

Webinar over online boekingsmodule Kampen

Een kans voor vrijetijdsondernemers!

Waarom zijn er zo weinig direct boekbare arrangementen te vinden op www.visitkampen.nl? Daarmee laten we als vrijetijdsondernemers omzet liggen. Juist nu moeten we daar samen iets aan doen. Daarom nodigt Kampen Partners iedereen die geld wil verdienen met toeristische arrangementen in de gemeente Kampen uit om deel te nemen aan een online overleg. Noteer dus in je agenda! Webinar Online boekingen met VisitKampen.nl: Maandag 8 februari |  20 tot 21 uur Meld je aan via https://onlineboekingen.eventbrite.nl en ontvang via e-mail een bevestiging met deelnamelink. Want juist nu is hét moment om ons samen voor te bereiden op een coronaproof toeristisch seizoen. We willen aan de slag met een bekend landelijk online ticket-, reservering- en voorraadsysteem dat geschikt is voor elke onderneming, groot of klein, die zich bezighoudt met ticketverkoop en leisure-activiteiten. Een totaalpakket dat te koppelen is aan je eigen website zodat reserveringen, betalingen en voorraadbeheer voortaan volledig online kunnen plaatsvinden, uiteraard met een maximaal aantal tickets per tijdslot. Hoe meer ondernemers meedoen, hoe beter we complete arrangementen voor de bezoekers aan Kampen kunnen samenstellen. Daarover praten we graag op 8 februari met jullie verder.  Webinar programma: 19.45 uur: digitale inloop, informeel bijpraten 20.00 uur: opening, welkom en introductie door Roeland Tameling (Kampen Partners) Aansluitend: Toelichting mogelijkheden voor online boekbare arrangementen Demonstratie boekingsmodule in de praktijk Vragenrondje Met Jos Hogenbirk (Kamper Events) Vervolgens: Discussie: waar zien we kansen, wat zijn randvoorwaarden? Vervolgafspraken: hoe willen jullie hiermee verder? Uiterlijk 21.00 uur: afronding, start digitale borrel!
Lees verder

De enige echte duckfluencer!

Maak kennis met Duck van Dijk

De enige echte duckfluencer!

Mogen we je even voorstellen aan onze nieuwe collega Duck van Dijk? Misschien ken je Duck al een beetje van Instagram en Facebook. Anders meteen de links volgen en dan Duck van Dijk volgen natuurlijk.  Duck neemt volgers daar mee op avontuur in Kampen en de IJsseldelta: Laat mensen de mooie plekjes zien, gaat op bezoek bij toffe ondernemers en maakt ook hier en daar een grapje. Wanneer mag Duck bij jou langskomen? Stuur even een mailtje naar duck@duckvandijk.nl en dan gaan we het regelen! Waarom we dit doen? Omdat we geloven in de kracht van een goede duckfluencer. Want duckfluencer-marketing wint aan belang. Je weet vast ook wel, dat duckfluencers – eenden met veel volgers en dus sociale invloed – als betrouwbaar worden beschouwd. Daardoor weten ze het aankoopgedrag en de meningen van consumenten te beïnvloeden via social media. Met één enkele Facebookpost of Instagram-foto kan het aantal directe aankopen of bezoekers aan Kampen ineens omhoog schieten, en elke marketeer is natuurlijk dol op directe verkopen. Wij bij Kampen Partners dus ook. En als de sneeuwbal eenmaal rolt, leidt dat tot weer extra aankopen en mond-tot-mondreclame. Of in dit geval: snavel-tot-mondreclame. Meer weten? Kijk op www.duckvandijk.nl. 
Lees verder

Kampen Kadobon bij de horeca tijdelijk 25% meer waard

Unieke actie ter ondersteuning van de horeca in de binnenstad van Kampen

Kampen Kadobon bij de horeca tijdelijk 25% meer waard

Het kabinet heeft besloten een strenge lockdown in te voeren om een eind te maken aan de forse stijging van het aantal nieuwe coronabesmettingen. Om de decembermaand toch nog een feestelijk tintje mee te geven heeft Kampen Partners een actie opgezet waarmee ondernemers worden gesteund. De Kampen Kadobon is bij de horeca in Kampen tijdelijk 25% meer waard. BezorgeninKampen bijgewerkt Door de aangescherpte coronamaatregelen moeten vanaf 15 december veel winkels sluiten. Voor de de horeca in Kampen is dat zelfs al sinds 14 oktober het geval. Via de website www.bezorgeninkampen.nl werken winkeliers en horeca nauw samen om de consument toch te stimuleren zoveel mogelijk lokaal te blijven kopen. Volgens binnenstadsmanager Leo Hoksbergen voorziet deze site in een behoefte: “Op deze website staat overzichtelijk op een rijtje welke winkeliers en horecazaken hun producten bij u thuis bezorgen!” Horekadobon actie Aanvullend hierop wordt nu ook de Kampen Kadobon ingezet om de horeca nog extra te ondersteunen. Jimmy Croymans namens Stichting Horeca Kampen: “Voor de tweede keer dit jaar hebben alle horecaondernemers de deuren moeten sluiten. Dat heeft een enorme impact. Je moet steeds schakelen en enorm creatief zijn om toch nog wat omzet te kunnen genereren.” Wat hij van de actie vindt? “Daar zijn we blij mee. Het voelt hartverwarmend. Nu kan de bon gebruikt worden bij afhalen of bezorgen. Na deze periode verwelkomen we onze gasten graag. Het is mooi dat de gasten en wij een extraatje krijgen. De actie maakt deze maand toch nog een beetje feestelijk.” Hoe werkt de actie? Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen legt uit: “De Kampen Kadobon bestaat al een paar jaar. Deze waardebon was tot de toespraak van de minister-president gisteravond te koop bij een aantal uitgiftepunten en in te wisselen bij veel Kamper ondernemers. Om de horeca een steuntje in de rug te geven is de bon nu tijdelijk 25% méér waard wanneer je deze inlevert bij de deelnemende horecaondernemers in de binnenstad van Kampen. Dit geldt ook voor de aangeboden afhaal- en bezorgopties. Dat betekent dat je een bon met een waarde van €10 tijdelijk kunt verzilveren voor €12,50. Deze actie is van toepassing op iedere Kampen Kadobon. De bon die je thuis nog in het keukenlaatje hebt liggen kun je hier dus ook voor gebruiken.” De bonnen zijn nu eenvoudig te bestellen via e-mail (administratie@kampenpartners.nl) of Whatsapp (06-17453490, het telefoonnummer van citymarketeer Roeland Tameling). Vervolgens kunnen de bonnen in de binnenstad worden opgehaald, hiervoor krijgt de afnemer het adres na betaling toegestuurd. De actie is tijdelijk en loopt van 15 december 2020 tot 1 juni 2021. Kijk voor alle deelnemende horecaondernemers en meer informatie op www.horekadobon.nl. Ondernemers steunen Vanuit de provincie Overijssel is er budget vrij gemaakt om deze actie te kunnen bekostigen. De verhoogde waarde van ingeleverde bonnen wordt uitgekeerd aan de deelnemende horecaondernemers. Hoksbergen: “We hopen dat veel mensen de Kampen Kadobon kopen en inleveren bij de horeca in Kampen. Feestelijk voordeel voor de gasten en een extraatje voor de ondernemers.” Volgens Hoksbergen wordt nu achter de schermen ook gewerkt aan acties om de winkeliers extra te ondersteunen, maar daarover kunnen nu nog geen verdere mededelingen worden gedaan.
Lees verder

Bericht van de voorzitter van Tourist Info Kampen

Toerisme in Kampen in 2020

Bericht van de voorzitter van Tourist Info Kampen

Het was in vele opzichten een bijzonder jaar met heel veel onzekerheden. Er werd een groot beroep gedaan op de flexibiliteit en het improvisatievermogen van alle betrokkenen en met name van de meer dan 50 vrijwilligers die zich inzetten om de hartelijke Hanzestad Kampen op verschillende manieren te promoten bij bewoners en bezoekers. Het goede nieuws is dat de ambassadeurs aan de infobalie in de Stadskazerne ten opzichte van 2019 ruim 50% meer bezoekers hebben mogen verwelkomen. En dit in een situatie waar we bijna 3 maanden dicht zijn geweest. De groei zat vooral in bezoekers afkomstig uit Nederland. Buitenlandse gasten, met name uit Duitsland en Vlaanderen, waren er aanzienlijk minder, een achteruitgang van 40% naar 13% van het totaal aantal gasten. De grote toename van het aantal bezoekers is mede te danken aan de actie “hiermoetjezijn” en het bezoek door vrijwilligers aan zo’n 100 campings, hotels, B&B’ s en vakantieparken in en om Kampen. Wij houden de postcodes van de Nederlandse gasten bij ter wille van een analyse via de Leefstijlvinder. Daaruit blijkt dat de verdeling over de diverse stijlen geen grote verandering t.o.v. 2019 laat zien met uitzondering van Inzicht en Harmonie zoekers (meer) en Plezierzoekers (minder). Ter vergelijking is ook een regel “Nederland’ toegevoegd. Download het overzicht Helaas was de impact op cruiseschepen bijzonder groot. Begin dit jaar stonden er zo’ n 200 schepen op de lijst van de havenmeester, maar helaas zijn er niet meer dan 30 geweest met ook nog eens veel minder opvarenden aan boord. Uiteraard is in maart het rondleiden van groepen door gidsen stil komen te liggen. Vanaf juli zijn er speciale arrangementen gemaakt voor rondwandelingen. Op vrijdag, zaterdag en zondag kon men inschrijven voor een rondleiding om 14:00 u. Daar werd tot september behoorlijk gebruik van gemaakt waardoor de gidsen toch nog zo’n 100 rondleidingen konden verzorgen plus 30 voor gasten van cruiseschepen. Gelukkig hadden we begin dit jaar audio sets aangeschaft waardoor de mensen in de groep ver genoeg van elkaar konden gaan staan. Al met al zijn ongeveer 600 gasten rondgeleid (25% t.o.v. 2019). Helaas is er voor de groep gastvrouwen/heren vrijwel niets te doen geweest. Geen nieuwe bewoners op sleeptouw, geen evenementen en geen mobiele felicitatie eenheid. Ondanks de situatie dit jaar is de motivatie van de vrijwilligers enorm op peil gebleven. Toen vanaf 1 juli de regels minder streng werden was men er ook aan toe om weer te werken. De vrijwilligers hebben een niet aflatende motivatie laten zien. Men wil tot op de dag van vandaag 5 dagen in de week de infobalie in de Stadskazerne bezetten. Ik wens allen fijne en vooral gezonde feestdagen en een voorspoedig en hartelijk 2021. Met vriendelijke groet Jan Troost Voorzitter Tourist Information jw.troost@planet.nl mob. 06 141 25566
Lees verder

75 Kampenaren deden mee met de Alleen Samen campagne

Alleen Samen campagne

75 Kampenaren deden mee met de Alleen Samen campagne

De maatregelen die de overheid ook in Kampen neemt om de verspreiding van het coronavirus af te remmen, hebben als voornaamste doel de ziekenhuizen en het medisch personeel voldoende ruimte te geven om de ernstig zieke coronapatiënten optimaal te kunnen verzorgen. Nog steeds geneest 98% van de besmette personen spontaan – het virus wordt dus niet gevaarlijker - maar omdat er steeds meer besmettingen zijn, neemt ook de groep die een ernstige longontsteking ontwikkelt (vooral ouderen en chronisch zieken) toe. Begin oktober zijn we daarom gestart met een spontane, persoonlijke campagne waarmee we in Kampen samen een vuist tegen corona willen maken. Een campagne die past bij ons karakter als hartelijke stad, maar ook aansluit bij de landelijke campagneslogan ‘Alleen samen krijgen we corona onder controle’. Ook dat is voor ons een manier om bij te dragen aan het Bruto Lokaal Geluk van Kampen. Met Kampenaren die vrijwillig meewerken aan de campagne Echte mensen, echte betrokkenheid Via sociale media kanalen, zodat de boodschap breed verspreid wordt Met meer positieve impact, zonder advertentiebudget In Kampen huisstijl, met een subtiele nadruk op het woord ‘SAMEN’. Om juist nu op gepaste afstand harmonie en verbinding te versterken Het aantal spontane aanmeldingen overtrof onze verwachtingen, inmiddels werken 75 mensen uit de gemeente Kampen mee aan de campagne. Dankjewel daarvoor! We ronden de campagne tegen de kerstdagen af. Niet omdat de aanleiding verdwenen is, maar wel vanwege het risico dat de campagne sleets raakt en daardoor minder effectief. In 2021 zullen we daarom waarschijnlijk weer meer acties oppakken om gedrag in de openbare ruimte te beïnvloeden. Om de spreiding van mensen in tijd en plaats te bevorderen. Want de anderhalve meter samenleving is voorlopig nog wel een blijvertje. Wil je zien wie er allemaal meededen? Kijk dan op Facebook: https://www.facebook.com/hanzestadkampen Twitter: https://twitter.com/KampenPartners Instagram: https://www.instagram.com/visitkampen/
Lees verder

Kampen Partners organiseert eerste Kampen All Inclusive Pub Quiz op dinsdagavond 5 januari

Online nieuwjaars pub quiz

Kampen Partners organiseert eerste Kampen All Inclusive Pub Quiz op dinsdagavond 5 januari

Kampen Partners organiseert voor jou (en alle andere mensen die mee willen helpen om Kampen de meest hartelijke Hanzestad van de wereld te maken) de eerste Kampen All Inclusive Pub Quiz. Omdat we geen gewone nieuwjaarsborrel kunnen houden, maar wel vrolijk met jullie het nieuwe jaar in willen gaan. Het wordt boeiend, het wordt spannend, het wordt gezellig.  Dinsdagavond 5 januari vanaf 20 uur gaan we online, doe je mee? Geef je vóór het eind van dit jaar op via administratie@kampenpartners.nl met je teamnaam, dan ontvang je nadere instructies en een link naar de online pub quiz. Alvast fijne feestdagen gewenst en de beste wensen voor het nieuwe jaar, graag tot ziens op 5 januari 2021!
Lees verder

Social Media Challenge in Kampen inspiratiebron voor andere gemeenten

Kampen in lijst met best practises digitale inclusie

Social Media Challenge in Kampen inspiratiebron voor andere gemeenten

Onlangs presenteerde de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) een brochure boordevol inspiratie om gemeentelijke diensten beter toegankelijk te maken. In deze brochure “(Digitale) Inclusie - Aan de slag met gemeentelijke dienstverlening” staat ook de aanpak van Kampen Partners om met behulp van een ‘Social Media Challenge’ bij vrijetijdsondernemers te werken aan betere digitale toegankelijkheid. En daar zijn we best wel trots op, want we doen met zijn allen ons best om Kampen misschien wel de meest hartelijke Hanzestad ter wereld te maken. Daarvoor moet nog genoeg gebeuren, maar dit is wel een mooie aanmoediging. Download de brochure ‘Digitale Inclusie’ en lees over Kampen op pagina 21.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media