Nieuws

Deel je activiteit!

Meivakantie = Uit in Kampen!

Deel je activiteit!

Beste vrijetijdsondernemers van Kampen,De meivakantie komt eraan. Veel mag niet, maar sommige dingen kunnen wel. Een ding is zeker: heel, heel veel mensen die in de omgeving van Kampen wonen of vakantie vieren hebben dan tijd om leuke dingen te doen. Daar gaan we ze natuurlijk een handje bij helpen! Hoe? - Kampen Partners maakt een landingspagina op www.meivakantiekampen.nl - Kampen Partners plaatst een paginagrote advertentie in de Brug- En natuurlijk zetten we onze bekende online campagnekanalen in, van Facebook en Instagram tot Twitter en Google Mijn Bedrijf!Maar…. Dan hebben we wel content nodig! Dus: stuur vóór 17 april een linkje naar de activiteit/het vermaak/de attractie die jullie aan recreanten in Kampen tijdens de meivakantie (1 tot en met 16 mei) aanbieden. Dan regelen wij gratis extra aandacht voor jullie.Graag gedaan!Met hartelijke Hanzegroet,Roeland Tamelingp.s. Heb je geen internetpagina met je aanbod? Stuur dan je tekst en een rechtenvrije foto via mail naar me.
Lees verder

En massaal opgepakt door de media

Deurbel met Geluid van Kampen was dus echt geen grap

En massaal opgepakt door de media

Eind maart werd bekend, dat voor onze actie met gratis deurbellen op www.doemijdiedeurbel.nl nog maar 12 bestellingen waren ontvangen. Daarmee dreigde ons plan om in Kampen op 1 april deurbellen te bezorgen in Kampen in het water te vallen. Dat nieuws is door de regionale en landelijke media massaal opgepakt. Met als gevolg dat er 31 maart bijna 1.000 aanmeldingen in onze mailbox zaten! Dat zijn veel meer bestellingen dan deurbellen. Want daarvan hadden we er een paar honderd. Daarom hebben we meteen extra deurbellen gekocht. Maar die moeten nog wel geleverd en ingesteld worden met het Geluid van Kampen. En dat betekent dat de mensen die wel besteld hebben, maar nog geen deurbel hebben ontvangen nog een klein beetje geduld moeten hebben. Ze zijn inmiddels via e-mail op de hoogte gesteld. En voor de mensen die het nog steeds niet geloven: check deze links ☺ https://www.destentor.nl/kampen/burgemeester-brengt-gratis-deurbellen-met-kamper-tune-rond~aa1426e7/ https://www.rtvoost.nl/nieuws/1531139/Burgemeester-Kampen-verrast-inwoners-met-speciale-deurbel-Ik-zet-gelijk-op-Facebook-dat-het-geen-grap-is?fbclid=IwAR1i5179zH7dYietJP4T-nO69crnty26BPbjjzRgV_DEe2tNqf0We9yhPYk  https://www.nporadio5.nl/fragmenten/openhuis/0c9f3b23-1383-4a13-a7b9-abcbc8199a78/2021-03-30-in-kampen-kampen-ze-met-een-overschot-aan-deurbellen-wie-maakt-ze-los https://rtvoo.st/bG9W https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-journaal/onderwerpen/74585-2021-03-30-kampen-blijft-mogelijk-zitten-met-honderden-gratis-deurbellen https://www.nporadio2.nl/janwillemstartop/gemist/uitzendingen/1214963/2021-03-31 https://www.destentor.nl/video/burgemeester-brengt-gratis-deurbellen-met-kamper-tune-rond~p213716
Lees verder

Bestel snel die bel!

Sympathieke deurbelactie loopt in de soep op 1 april

Bestel snel die bel!

Op 1 april zou Kampen gratis deurbellen met een speciaal ‘geluidslogo’ uitdelen uit aan haar bewoners. Maar omdat iedereen denkt dat het een grap is meldt zich niemand aan. De stad dreigt te blijven zitten met een groot aantal deurbellen.Omdat in de lente de maatregelen versoepeld zouden worden, bedacht de stad een mooi cadeau voor Kampenaren om de visite straks weer hartelijk welkom te heten. Bij het aanbellen klinkt uit de bellen het geluid van Kampen: een uniek geluidslogo ontworpen voor de Hanzestad.Via Facebook kunnen bewoners zich aanmelden voor een gratis bel, maar men blijft maar denken dat het een grap is. Twee jaar geleden hield Kampen Koeienverkiezingen op 1 april; een evenement dat ook geen grap bleek te zijn.Citymarketeer Roeland Tameling: “Het leek ons leuk om weer iets origineels te doen op 1 april. Iets wat net als de Koeienverkiezingen twee jaar geleden een grap lijkt, maar wat wel gewoon plaatsvindt. 1 aprilgrappen die geen grap blijken te zijn is een mooie traditie. Maar helaas gelooft nu echt niemand dat ze een gratis deurbel met het geluid van Kampen cadeau krijgen.”Het gaat nu om honderden deurbellen, en als het even tegenzit nog veel meer. Tameling: "We proberen nu de tweede levering uit China nog af te bellen, anders blijven echt met honderden deurbellen zitten. Tot donderdag zetten we nu nog alles op alles om mensen enthousiast te krijgen voor onze deurbel met het Kamper geluid. En anders moeten we ze misschien op 1 mei nog maar een keer weggeven.”De mensen die zich aanmelden krijgen de bel thuisbezorgd. En de eerste 10 bellen worden op 1 april gebracht door burgemeester Bort Koelwijn. En dat is geen grapje.www.doemijdiedeurbel.nl
Lees verder

Verslag online meeting Kampen Partners

Terugblik Opening Toeristisch Seizoen Kampen 2021

Verslag online meeting Kampen Partners

Op 22 maart organiseerde Kampen Partners een online meeting voor vrijetijdsondernemers. Hieraan deden 30 deelnemers mee.  Tijdens de sessie kwamen onder meer de volgende zaken aan de orde: De bijzondere expositie van Christie van der Haak die wordt gehouden in het Stedelijk Museum Kampen. Zie je kansen voor samenwerking? Neem dan contact op met Jolanda Slurink.  Ze heeft ook nog een vraag aan ons: welke winkelier/ondernemer heeft spiegels te leen?  We hebben voor de tentoonstelling ‘Nouveau Deco’ 3 spiegels nodig; gewone niet vervormende spiegels, zonder geslepen rand. En ook liefst zonder lijst. Formaat 45 tot 50 cm breed en 220 tot 300 cm hoog. Door de spiegels krijg je het idee dat er nog een ruimte is.  Zie bijgevoegde voorbeeld.” De ontwikkelingen bij de BOK (Binnenstads Ondernemers Kampen), kijk op www.bok-online.nl voor meer informatie. De kansen die het nieuwe recreatiepark Roggebot biedt voor ondernemers in Kampen. Olivier Smit is contactpersoon vanuit Europarcs en Roeland Tameling zet een werkgroepje op voor concrete invulling van de goede voornemens. Vanuit Kampen Partners werden de aanwezigen daarnaast bijgepraat over onder meer: De bijna gratis vlaggen van Kampen, je kunt nog tot 26 maart je bestelling doorgeven! Het initiatief om Nederlanders in de voetsporen van de Van Rossems te ontvangen De website www.doemijdiedeurbel.nl  De kans om vanaf 6 april mee te doen met de Social Media Challenge o.l.v. Hester Timmerman En verder zijn er afspraken gemaakt over o.a: Onderzoek naar een slogan voor Kampen met de BOK  Inspelen met verblijfsaccommodaties op de nieuwe Hanze fietsroute De Fotowedstrijd #lenteindeijsseldelta met Quintus De podcast Terloops De premièredatum van de speelfilm Code Kampen Het project ‘Toerist in eigen achtertuin’ En nog veel meer…. Kortom: er was weer veel te beleven en er zijn volop wetenswaardigheden uitgewisseld. Heb je naar aanleiding hiervan vragen, suggesties of opmerkingen? Schroom niet en neem contact op met Roeland Tameling via r.tameling@kampenpartners.nl / 06-17453490.Fotobijschrift: Ontwerp zaal Stedelijk Museum Kampen, onder constructie - ©Christie van der Haak
Lees verder

Doe je mee?

Een rondje 'waar of niet waar'

Doe je mee?

Beste mensen,  Na de spelletjes die we met elkaar aan tafel deden met zijn allen, kwam in coronatijd de online pub quiz. En nu gaan we een stap verder. De krantenkwis! In deze column leg ik een aantal meerkeuzevragen aan jullie voor. En de vraag is natuurlijk iedere keer: welke van deze beweringen is WEL of NIET waar? Ik beloof je dat in alle vragen een kern van ernst zit én dat de goede antwoorden bekend worden gemaakt op www.facebook.com/hanzestadkampen. De mensen die de meeste antwoorden goed hebben zonder te Googlen krijgen eeuwige roem en mogen zich een jaar lang Krantenkwis Koning(in) van Kampen noemen. We gaan van start! Welke van de onderstaande vier beweringen is NIET waar? De Belg Polydoor Lippens was in 1850 de uitvinder van het trilmechanisme voor de elektrische bel, de trilschel. Gio Lippens (Hoensbroek, 10 juli 1958) is een Nederlands sportverslaggever en afstammeling van Polydoor Lippens. In 2021 publiceerde Gio Lippens samen met de Vlaamse televisiecommentator José De Cauwer het boek Surplace. Dit boek is uitgegeven door Volt. Nederland is het eerste land waar Volt door weet te dringen tot het nationale parlement. Welke van de onderstaande vier beweringen is WEL waar? Tegen het einde van de 19e eeuw werd de elektrische deurbel of inductie-schel uitgevonden. Een telefoon met intercomsysteem aan de voordeur noemt men een parlafoon. in de allereerste aflevering van de Vlaamse TV-serie Samson en Gert maakte buurman Jaap Mengelmoes de deurbel stuk Buurman Jaap Mengelmoes (uit Samson en Gert) werd gespeeld door de Nederlander Stef Bos. Welke van de onderstaande vier beweringen is WEL waar? Het geluidmerk van Kampen is geproduceerd door Jan Willem Klein Willink en Matthijs Duringhof van SongBird Het geluid van Kampen is te horen in de trein van Zwolle naar Kampen Kampen is de eerste stad van Nederland met een eigen ‘brand sound’ Met het geluid wil Kampen haar profilering als Hatelijke Hanzestad aan het Water versterken Welke van de onderstaande vier beweringen is NIET waar? Het Geluid van Kampen is supersnel te installeren op je Iphone met de online instructies op www.kampenpartners.nl  Burgemeester Koelewijn heeft het Geluid van Kampen als ringtone op zijn telefoon Op 1 april worden er honderden deurbellen met het geluid van Kampen uitgedeeld Roeland heeft een TikTok filmpje met het Geluid van Kampen bij zijn eigen voordeur online gezet Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden en wie zichzelf mag kronen tot Krantenkwis Koning(in) van het jaar. Wordt vervolgd! Hartelijke groet, Roeland Tameling p.s. Toch nog even iets zakelijks… In de komende maanden organiseren we samen met Hanzesteden Marketing een serie Hanze Challenges. Daarmee willen we ondernemers en instellingen faciliteren om meer te doen met hun Hanze DNA. De eerste challenge gaat met name over de inzet van sociale media om klanten te werven en te houden. Een beetje vergelijkbaar met de Social Media Challenge Kampen uit september vorig jaar dus.  Heb je de social media challenge in 2020 gemist? Ga dan NU in de herkansing! Meld je aan voor de challenge die start met een online kick-off op 30 maart. Kijk voor meer info op www.kampenpartners.nl. 
Lees verder

Meer doen met het Hanze DNA

Hanze Challenges van start

Meer doen met het Hanze DNA

In de komende maanden organiseren we met Hanzesteden Marketing een serie Hanze Challenges. Daarmee willen we ondernemers en instellingen faciliteren om meer te doen met hun Hanze DNA.  De eerste challenge gaat met name over de inzet van sociale media om klanten te werven en te houden. Een beetje vergelijkbaar met de Social Media Challenge Kampen uit september vorig jaar dus.  Heb je de social media challenge in 2020 gemist? Ga dan NU in de herkansing! Meld je aan voor de challenge die start met een online kick-off op 30 maart. Kun je die datum niet? Ga dan in de herkansing op 6 april. In de interactieve kick off op 30 maart staan we stil bij het Hanze verleden van de desbetreffende stad, Duitse versus Nederlandse bezoekers, we vertellen iets over gastvrijheid en social media en gaan in op het vervolgtraject. 30 dagen lang krijgen jullie super korte opdrachten voorgeschoteld. Te beginnen met een maand lang de challenge “Social media in jouw Hanzestad”. Deze training is er voor Hanzeaten die hun bedrijf beter willen profileren op social media. De eerste kick off van de social media in jouw Hanzestad challenge wordt georganiseerd vanuit Doesburg. Ook iedereen die vanuit de gemeente Kampen wil kan daaraan deelnemen.  Direct aanmelden kan via https://www.toerismevan.nl/doesburg-hanze-social-media-en-hospitality-challenges/. Doen!
Lees verder

Stel de ringtone van je telefoon in op Kampen!

Versterk het merk Kampen met je telefoon

Stel de ringtone van je telefoon in op Kampen!

Vorig jaar heeft Kampen haar eigen melodie gekregen, waarmee we ook laten hóren dat we een hartelijke Hanzestad aan het water zijn. We willen jou vragen om mee te helpen dat geluid van Kampen nog bekender te maken. Stel de ringtone van je telefoon in op Kampen! In de trein, in de film… en op je telefoon Het merkgeluid van Kampen is vanaf nu via Intranet beschikbaar als download voor je mobiele telefoon. Ook burgemeester Koelewijn gebruikt dit geluid als ringtone voor zijn mobieltje. Daarnaast is het geluid te horen in de trein van Zwolle naar Kampen, dankzij een strategische samenwerking met vervoersmaatschappij Keolis. En het geluid wordt verwerkt in de speelfilm ‘Code Kampen’, die naar verwachting later dit jaar in première gaat. Geluid van Kampen Kampen is niet de eerste stad met haar eigen ‘brand sound’, zoals dat in vaktermen heet, maar wel de enige die het geluid ook serieus gebruikt om haar merkbeleving te versterken. Speciaal voor Kampen heeft sound branding bureau BLCKBRD uit Utrecht op basis van het DNA en de positionering van Kampen als ‘hartelijke Hanzestad aan het water’ het geluid van Kampen ontwikkeld. Sinds vorig jaar zijn deze via www.kampenpartners.nl/huisstijl gratis beschikbaar om te gebruiken als wachttoon van telefooncentrales, oefenstuk voor muziekles en achtergrondmuziek in winkels. Kampen Partners Deze merkactivatie campagne is een initiatief van de stichting Kampen Partners, die verantwoordelijk is voor de citymarketing van Kampen. Wij vragen we je vriendelijk maar dringend om ook de ringtone op je telefoon in de hartelijke Hanzestand te zetten. Alvast bedankt daarvoor!
Lees verder

Een gezellig Kamper deuntje als de deurbel gaat!

Gratis deurbellen met Kamper geluid

Een gezellig Kamper deuntje als de deurbel gaat!

Bij honderden mensen gaat deze lente een nieuw belletje rinkelen achter de voordeur. De stad Kampen geeft begin volgende maand gratis deurbellen weg met een unieke sound: het geluidslogo van Kampen.  Sinds 2020 heeft Kampen een eigen geluidslogo, dat onder andere al te horen is in de trein van Zwolle naar Kampen (en terug). Dit muziekje hebben geluidstechnici weten te vangen in een deurbel. Kampenaren kunnen straks hun visite ontvangen met een geluid dat past bij hun hartelijke Hanzestad. Het geluidslogo beluisteren kan al via doemijdiedeurbel.nl. En vanaf 1 april kunnen geïnteresseerden gratis eigenaar worden van de bijzondere deurbel. Op de Facebookpagina van Hanzestad Kampen is vanaf eind maart te lezen hoe men een gratis bel kan bemachtigen. Er is een beperkt aantal beschikbaar, en de deurbellen zijn niet in de verkoop. “Straks als de maatregelen weer wat versoepeld worden en we mogen weer visite ontvangen dan is het extra fijn om verwelkomd te worden met een Kamper geluid als je aanbelt”, aldus initiatiefnemer Roeland Tameling.  
Lees verder

Deel je overgebleven portie...

Delen is geluk voor velen

Deel je overgebleven portie...

Je herkent het vast, maar macaroni maken voor 2 personen gaat vaak "mis", teveel pasta en teveel saus, maar wie weet heeft de buurman van nummer 13 wel zin in het overgebleven portie. Of die enorme ladder, dagelijks als je het schuurtje inloopt, staat die daar maar, je pakt deze er 1 keer per jaar bij om de dakgoot bladvrij te maken. Eigenlijk krijgt die ladder veel meer waar voor zijn geld als de buren er ook gebruik van kunnen maken. Heb jij het al eens geprobeerd, zo'n soort berichtje plaatsen in de straat-app? Of is die er nog niet in jullie straat? Lijkt het je een goed initiatief, maar weet je niet hoe de straat-app te starten, dan hebben wij een stappenplan voor je!  Niet alleen dat is een optie, we hebben ook posters en ansichtkaarten tot onze beschikking waarop je aan kunt geven wat je voor je straat kunt betekenen. Deze posters kun je zichtbaar voor de ruit hangen of het kaartje kun je posten bij de buren, zo kun je dichtbij huis je geluk delen.Wil je meer informatie of wil je de poster/ansichtkaarten in je bezit krijgen? Neem dan contact op met kampen@wijz.nu of bel naar: 038 4691500. En hou https://www.wijz.nu/delen-geluk-voor-velen in de gaten.
Lees verder

Een ‘warm gebaar’ in deze ‘snert-tijden’

Soepopdestoep

Een ‘warm gebaar’ in deze ‘snert-tijden’

Liefde gaat door de maag! En die Liefde kunnen we best nog wat meer uitdelen in Kampen... Aan iedereen én ook aan mensen die het wat meer moeten missen. Jij wilt toch ook vast wel wat doen in deze tijden om een glimlach te toveren op een ander gezicht? Dat is nú misschien nog nooit zó gemakkelijk geweest voor je... Want er worden verschillende mensen gezocht! Door een mooie samenwerking tussen Welzijn Kampen, Kampen Partners en een aantal Kamper kerken willen we op 5 maart de actie Soep op de stoep houden. Het is zo eenvoudig als het klinkt: we zetten bij wijze van ‘warm gebaar’ in deze ‘snert-tijden’ bij zoveel mogelijk Kampenaren een heerlijke, huisgemaakte kop soep - op de stoep - mét wat lekkers erbij! Kies de rol die jou het beste past en laat jouw bijdrage vóór 26 februari 2021 aan ons weten via: soepopdestoep@baptistenkampen.nl  1. Zeer gewaardeerde soepkip [5 maart tussen 13:00-15:00 uur] Breng jij jouw állerlekkerste huisgemaakte liters soep naar de Triangel 1 te Kampen. Snert, groente, rundvlees, kip - máák er wat moois van! Let op: - geef vooraf in je e-mail aan hoeveel liter je brengt - lever het koud aan & zónder garneringen (wij regelen wat lekkers erbij) - houd rekening met de bekende hygiëne én corona-maatregelen - als je bij het brengen dan éven wilt blijven wachten, geven we jouw pan(nen) zo snel mogelijk weer mee terug 2. Schenker  [5 maart tussen 13:00-17:00 uur] Mag jij de aangeleverde soep in de bekers-met-deksels verdelen en zorgen dat die met de andere spullen verandert in prachtige pakketjes die je gráág zou willen weggeven. 3. Jelle (snelle of iets minder snelle) [5 maart vanaf 14:00 uur tot het einde van de middag] Kan jij (met je mooiste glimlach!) vanaf de Triangel 1 de stad in om heel wat pakketjes met soep en lekkers rond te brengen. Op je fietsje, je quad, te paard of op je scootmobiel of in de auto... met je jeugdgroep? 4. Donateur Ben jij geen soepkip, Jelle of schenker - maar wil je wel graag betrokken zijn? We gaan gráág voor zo goed mogelijk gevulde pakketjes! Dus een donatie voor een extra broodje erbij of een bonbonnetje of iets wat je nog hebt liggen op de zaak ...? Mail ons of maak een bedrag over naar NL75 INGB 0004 8068 63 t.n.v. Baptistengemeente Kampen o.v.v. Soep-op-de-stoep. 
Lees verder

Concept met Beleefmuseum, Show en Stadsbelevingen verbinden negen Hanzesteden 

Nederlandse Hanze Experience met internationale klasse 

Concept met Beleefmuseum, Show en Stadsbelevingen verbinden negen Hanzesteden 

Een Hanze Experience Beleefmuseum, Hanze Experience Show en Hanze Experience  Stadsbelevingen vormen samen het concept om de Hanzesteden te versterken als cultuur erfgoed bestemming. Dit conceptadvies van Kranendonk Experience Company is  het resultaat van de haalbaarheidsstudie die de afgelopen maanden is uitgevoerd. Een  verkenning naar de wijze waarop een Hanze Experience, met de IJsselkogge als icoon, gerealiseerd kan worden als trekker van het Hanzeverhaal. De studie is geïnitieerd  vanuit het samenwerkingsverband Hanzesteden in samenwerking met de gemeente  Kampen.  Hanzesteden Experience; de verbinding van negen parels  Het door Kranendonk gepresenteerde Hanze Experience concept verenigt alle negen Hanzesteden,  de negen parels van het oosten van Nederland. De Hanze Experience bestaande uit een  Beleefmuseum (met de IJsselkogge), Show en Stadsbelevingen (Hanze Tino’s - Tiny Experiences;  innovatieve belevingsconcepten in leegstaande (winkel)panden) is een concept met internationale  aantrekkingskracht waar geschiedenis en heden elkaar raken en waarin verbinding tussen mensen  en steden centraal staat. Niet op één bepaalde plek, maar een route. Een route die stimuleert om  te bewegen, te ontdekken en te ontmoeten.   Bert Kranendonk, directeur Kranendonk Experience Company: “De Hanze Experience is een route  als een parelketting met een sluiting, een hanger en negen pareltjes. Het vormt een geheel, maar  elk afzonderlijk deeltje is het ontdekken en beleven waard. Zo ervaren bezoekers het aloude  waardevolle en tegelijkertijd zo actuele ‘Hanze DNA’, maar het biedt ook nieuwe inspiratie om de  eigen toekomst in te kleuren.”  Haalbaarheid van een gezamenlijke droom  Een internationale Hanze Experience met de iconische IJsselkogge als mogelijk hart van de  experience als één concept te verkennen was het uitgangspunt van de haalbaarheidsstudie die  door Kranendonk Experience Company is uitgevoerd. Een verkenning van een gezamenlijke  droom. Tijdens de uitvoering van de studie zijn vele stakeholders betrokken.   De studie is uitgevoerd op initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden en de gemeente  Kampen. Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door  te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming. Deze ambitie is  geformuleerd in de visie “Perspectief Hanzesteden 2020-2025” van het samenwerkingsverband  Hanzesteden. Het exposeren van de iconische IJsselkogge als hart van de Hanze Experience is  voor de gemeente Kampen van sterke toegevoegde waarde.  De ambitie van de Hanzesteden en het concept Hanze Experience sluiten aan bij de visie van het  Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, gericht op de veranderende rol van toerisme en  de spreiding van inkomend toerisme over Nederland.   Van ambitie naar realisatie  De ambitie en het concept zijn uitgewerkt in een BidBook. Een inspiratiedocument om de droom  tot werkelijkheid te brengen. De komende maanden worden binnen het samenwerkingsverband de  vervolgstappen, waaronder mogelijke locaties en investeringsmogelijkheden, nader verkend.   Het samenwerkingsverband Hanzesteden bestaat uit een samenwerking tussen de Hanzesteden  Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen, Zwolle en hun  marketingorganisaties, de provincies Gelderland en Overijssel, MarketingOost, Toerisme Veluwe  Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen,  ondernemers en overige Hanze betrokkenen.  Meer informatie:  Hanzesteden Marketing Gemeente Kampen  Elizabeth Stoit & Esther Wagteveld  M 06 38 63 23 82  | M 06 53 58 84 42  E estoit@hanzestedenmarketing.nl E pers@kampen.nl
Lees verder

Tweede crisisarrangement voor Kampen

Citymarketing organisatie Kampen Partners heeft van de Provincie Overijssel subsidie gekregen voor de uitvoering van het Tweede stadsarrangement Kampen. Het arrangement voorziet in acties om de vitaliteit in de binnenstad van Kampen te behouden, nu deze door de coronamaatregelen onder druk staat. Zo wordt geïnvesteerd in “Iedereen doet mee scans”,  een ondersteuningsactie vanwege Corona voor horeca in de binnenstad en de ontwikkeling van een Coronaveilig arrangement.Steun voor de horeca Kampen Partners was al aan de slag gegaan met een “Horekadobon” campagne: als je een Kampen Kado bon koopt, is die tijdelijk 25% meer waard bij de horeca. Die campagne wordt ook rond 14 februari ingezet: horecaondernemers hebben allemaal Valentijnsacties bedacht. Bestel je een Valentijnspakket of reserveer je een romantische sunset cruise, dan krijg je ook daarbij 25% voordeel. De acties en voorwaarden staan op https://stad.kampen.nl/nl/nieuws/20091-valentijnsacties.html. Daar staat ook heel Valentijns inspiratie van winkeliers: van romantische gift bags tot chocolade verwenpakketten. Arrangement Zodra het weer kan nodigt Kampen alle fans van de bekende TV-serie ‘Hier zijn de Van Rossems’ uit om Kampen te beleven net zoals Maarten van Rossem, zijn zus Sis en zijn broer Vincent hebben gedaan. Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen licht toe: “Het wordt een arrangement waarmee we de historische, architectonische en culturele pronkstukken van Hanzestad Kampen laten schijnen. Net als de Van Rossems worden de bezoekers op sleeptouw genomen door gastheren en gastvrouwen van Kampen langs de highlights die ook in de TV-uitzending aan bod komen. De deelnemers gaan dus letterlijk in de voet (en wiel en vaar)sporen van de Van Rossems.” Scans Citymarketeer Roeland Tameling wil als de winkels en horeca weer open gaan samen met de ondernemers het imago van Kampen als hartelijke Hanzestad verder versterken: “we maken de binnenstad stukje bij beetje beter toegankelijk voor iedereen!” Met dit project wil Kampen Partners winkel- en horecabedrijven helpen om hun zaak zo toegankelijk mogelijk te maken en belemmeringen voor klanten en gasten met een beperking – zoveel mogelijk - weg te nemen. Dat is volgens Tameling gastvrij én winstgevend. Stadsbeweging De benodigde subsidie wordt verstrekt door de Stadsbeweging, een programma van de Provincie Overijssel. Samen met partijen in de stad zoekt de Stadsbeweging de energie op in de stad. Ze werkt bovendien aan nieuwe verbindingen, ook tussen partners die soms uiteenlopende belangen hebben. Dus op provinciaal niveau een vertaling van de lokale activiteiten van de Stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen.
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media