Nieuws

Bijpraatbijeenkomst in jubileumjaar met herdenken, vieren en koesteren

We’ll meet again Koffiemomentje

Bijpraatbijeenkomst in jubileumjaar met herdenken, vieren en koesteren

Om te herdenken en te vieren dat we 75 jaar samen in vrijheid leven worden er allerlei activiteiten georganiseerd in Kampen. Op maandagochtend 2 maart geeft Kampen Partners tussen 9 en 10 uur ’s ochtends een update voor belangstellenden tijdens een informeel bijpraatmoment in De Eenhoorn.SprekersOnder meer Floris Joustra van het Stadsarchief, Baruch da Costa van stichting Na de Oorlog en Jan Quintus Zwart van de Bovenkerk zullen vertellen over hun goede voornemens voor het jubileumjaar. Daarnaast praten evenementencoördinator Atie Edink en cultuurmakelaar Hanneke Nabers de aanwezigen bij over de activiteiten in het weekend van 17 en 18 april. Dan is het namelijk precies 75 jaar geleden dat Kampen bevrijd werd.We’ll meet againKampen staat in 2020 bol van de bijzondere ontmoetingen. Het Koffiemomentje past zo goed in het thema waarmee Kampen stilstaat bij 75 jaar bevrijding: ‘we’ll meet again’. Op die manier wil initiatiefnemer Kampen Partners bijdragen aan vrede en verdraagzaamheid nu en in de toekomst. En de citymarketingorganisatie wil daarmee ook het imago van Kampen als hartelijke stad verder versterken. KoffieDe bijeenkomst vindt 2 maart plaats in De Eenhoorn Koffie & Thee aan de Oudestraat in Kampen. Deelname is gratis, maar vanwege de verwachte drukte is het wel handig om online aan te melden via onderstaande knop. Ook in de volgende maanden zijn er Koffiemomentjes op de eerste maandag van de maand: 6 april met de opening van het toeristisch seizoen en 4 mei is het thema ‘Kampen All Inclusive’.Meld je hier aan voor het volgende koffiemomentje!
Lees verder

Geen grap!

Business event Kampen 2020

Geen grap!

Wij hebben iets belangrijks te zeggen tegen Ondernemend Kampen. BEDANKT!Geen grap: op 1 april organiseren BNI de Kamper Steur, VOC, ICK en andere ondernemersorganisaties in samenwerking met de Gemeente Kampen en Kampen Partners een vrolijk netwerkevenement voor ondernemend Kampen.Nadere invulling van programma volgt binnenkort. GEEN GRAP.Kampen bedankt ondernemersOp woensdagmiddag 1 april is ondernemend Kampen van harte welkom tussen 16 en 18 uur in de Bovenkerk. Die middag wordt het bedrijfsleven in het zonnetje gezet en is er volop gelegenheid om met elkaar verhalen en visitekaartjes uit te delen. Want een hartelijke Hanzestad als Kampen is trots op haar MKB en kan niet zonder succesvolle ondernemers. Dit evenement geeft hen de aandacht die ze verdienen.Krachten gebundeldVoor het eerst organiseren BNI de Kamper Steur, VOC, ICK, Parkmanagement RW50, MKB Regio Zwolle en andere ondernemersorganisaties samen met citymarketing organisatie Kampen Partners en de Gemeente samen zo’n evenement. Volgens de organisatoren is er behoefte aan een platform waar leden van de verschillende ondernemersclubs met elkaar kunnen ‘mixen’ en zo nieuwe contacten op kunnen doen. Daarom mogen leden van deze ondernemersorganisaties ook allemaal een introducé(e) meenemen. Ook andere niet-leden zijn welkom als ze een management- of directiefunctie bekleden.Gratis maar niet vrijblijvendHet business event wordt grotendeels kosteloos aangeboden, ondernemers en MT-leden hoeven niet te betalen voor hun tickets. Het eerste rondje wordt betaald door Kampen Partners.Let op: registratie voor dit evenement is verplicht. Mocht u na aanmelding onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, meld u dan af via deze website. Indien wij geen afmelding ontvangen, zijn wij genoodzaakt om een bedrag van €25,- p.p. in rekening te brengen.MELD JE HIER AAN!
Lees verder

Brainstormen om de kassa te laten rinkelen bij Kamper ondernemers

Meer omzet in de binnenstad

Brainstormen om de kassa te laten rinkelen bij Kamper ondernemers

De bezoekersaantallen in Kampen stijgen, maar daar profiteert niet iedere binnenstadsondernemer van. Daarom organiseren de winkeliers op 10 maart een bijeenkomst waarbij plannen worden gesmeed om daar verandering in te brengen. Met de beste ideeën gaan ze vervolgens daadwerkelijk aan de slag.InspiratieOm de ondernemers uit de binnenstad te inspireren, komt retail adviseur Tom Kikkert zijn ervaringen delen. De detailhandel van de toekomst is volgens hem gebaseerd op waarden in plaats van producten. In de woorden van Kikkert: “een winkel runnen is ervoor zorgen dat de klanten jou de omzet gunnen!”Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen leidt de brainstormsessie met hulp van citymarketeer Roeland Tameling, die ook informatie over bezoekersstromen en toeristische verwachtingen zal delen.PraktischBinnenstadsmanager Hoksbergen: “hoe kunnen we samen meer klanten trekken en de omzet laten toenemen? Die vraag gaan we beantwoorden tijdens de ondernemersbijeenkomst op 10 maart.” De sessie is met name bedoeld voor ondernemers in de binnenstad en begint om 19.30 uur in de Stadsgehoorzaal. Deelname is gratis en meer informatie is te vinden op www.bedrijveninkampen.nl.BinnenstadsmanagementDeze en andere activiteiten om de binnenstad te versterken worden georganiseerd door de Stuurgroep Binnenstadsmanagement, waarin vastgoedeigenaren, binnenstadondernemers en de Gemeente Kampen samenwerken onder de vlag van Kampen Partners. Dit is mede mogelijk dankzij de financiële steun van de Stadsbeweging, een initiatief van de Provincie Overijssel.
Lees verder

Maandag 27 januari 20:00u

KAMPEN op de kaart met LINGO

Maandag 27 januari 20:00u

Donderdag 23 en vrijdag 24 januari ook LINGO gekeken op SBS6? Je was niet de enige, er waren donderdag 548.000 en vrijdag 539.000 mensen die hun tv hierop hebben afgestemd. Daar zagen ze ‘onze’ Hester Timmerman en Edwin Brugman uit Kampen als deelnemers. En als ware Kampen ambassadeurs.Ze gooiden allerlei trefwoorden over onze hartelijke Hanzestad aan het water over de tafel, van GOUDEN tot MARKT en WELKOM. En natuurlijk… KAMPEN!Daarmee zijn ze door naar de volgende ronde, maandagavond 27 januari om 20.00 uur op SBS6. Schrijven jullie mee welke trefwoorden uit Kampen je voorbij ziet komen?Wordt vervolgd!
Lees verder

170 cruises in 2020

Aantal cruiseschepen in Kampen bijna verdubbeld

170 cruises in 2020

In 2020 verwachten we in Kampen 170 cruises te ontvangen. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van twee jaar geleden. De wervingsacties hebben dus zichtbaar resultaat, maar passen ook in een bredere trend. In Europa zijn namelijk 50.000 km bevaarbare rivieren en kanalen, die in een periode van 11 maanden ca. 1 miljoen passagiers aan boord hebben. Het aantal schepen is in 10 jaar tijd gegroeid van 250 naar 400.Riviercruises worden steeds luxer, en daarmee ook steeds populairder. De luxere riviercruises zijn met name befaamd onder bemiddelde Amerikanen en Canadezen. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de passagiers rond de 64 jaar ligt, is inmiddels 12 procent van de passagiers van riviercruises jonger dan 45 jaar. De aantrekkingskracht zit hem in comfortabel kunnen reizen én tegelijkertijd in weinig tijd heel veel kunnen zien. Met een riviercruise kun je immers heel dicht bij of in het centrum van een stad aanmeren. Ook in Kampen is dat een van onze USP’s.Voor alle vrijetijdsondernemers, dus zeker ook voor ondernemers in de binnenstad, ligt nu vooral de uitdaging voor om hier optimaal profijt uit te halen.  Waar zien we kansen? Er zijn regelmatig passagiers die van de touroperators arrangementen vragen om aan de wal te dineren en te shoppen, zeker bij langere reizen. Daarom maakt Kampen Partners in samenwerking met de Tourist Info hierover concrete afspraken met touroperators. Steeds vaker willen gasten niet in groepen steden bezoeken maar individueel. Daarom breiden we de Kampen Stadsgids App uit in 2020. Gasten kunnen onze app gratis downloaden en worden zo attent gemaakt op bezienswaardigheden, routes en andere relevatie informatie. Binnenstadsondernemers van Kampen kunnen bestedingen verwachten, mits er voldoende vrije tijd is en het aanbod van winkels en (terras)horeca aantrekkelijk. Door excursies aan te bieden, informatie te verstrekken en routes aantrekkelijk te maken kunnen we in Kampen de schepen en hun gasten langer vasthouden. Op 10 maart gaan we met de binnenstadsondernemers brainstormen om meer profijt te halen uit toeristische bezoekers. Save the date!Zie je kansen of wil je met ons overleggen? Neem contact op met Roeland Tameling (06-17453490) of Jan Troost (06-14125566).Meer weten over riviercruises? Download dan hier Riviercruises – Impuls voor stedelijke economie.
Lees verder

Klinkende resultaten in jaarverslag geven vertrouwen

Kampen stelt zichzelf kandidaat voor Nationale Citymarketing Trofee

Klinkende resultaten in jaarverslag geven vertrouwen

Een geweldige 1 april stunt, de bundeling van citymarketing krachten en uitstekende resultaten van een tevredenheidsonderzoek. Dat zijn de redenen waarom de stichting Kampen Partners het aandurft zich in 2020 te kandideren voor de Nationale Citymarketing Trofee. Het jaarverslag 2019 is alvast in de opzet van het nominatieformulier geschreven. ResultatenIn het jaarverslag van de citymarketingorganisatie worden de resultaten gepresenteerd van allerlei acties om Kampen nog beter bekend en bemind te maken. De verkiezing van Miss Kampen 2019 op 1 april was een van de hoogtepunten. “Hiermee hebben we het historische verhaal van Kampen op een ludieke en succesvolle wijze nationaal onder de aandacht gebracht,” aldus citymarketeer Roeland Tameling. Dit leverde onder meer een bereik van 1,2 miljoen mensen op, die allemaal een bericht over Kampen hoorden, lazen of op hun beeldscherm zagen.  Voorzitter Frans Holleman is vooral trots op de organisatie ontwikkeling in het afgelopen jaar: “om de economie en het welzijn in de gemeente Kampen te versterken, hebben verschillende partijen hun krachten gebundeld in de nieuwe stichting Kampen Partners. De citymarketing, gastvrijheid en binnenstadsmanagement werken nu onder één dak.” Tevreden Adviesbureau Urban Solutions heeft onderzoek gedaan naar de tevredenheid over Kampen Partners bij diverse belanghebbende partijen. In het rapport staat onder meer te lezen: “over het algemeen kan worden gezegd dat de tevredenheid over Kampen Partners hoog ligt. De deskundigheid van de medewerkers scoort hoog met een gemiddeld cijfers van 8.” Ook de kwaliteit van het werk wordt goed gewaardeerd met een gemiddelde van 7,7. Trofee In 2015 en 2016 was Kampen al genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee. Dit jaar trekt Kampen Partners de stoute schoenen (weer) aan en stelt zichzelf al kandidaat, nog vóór de opening van de nominatieperiode. “We moeten nog tot komend voorjaar afwachten of we tot de selectie doordringen”, vertelt Roeland Tameling, “de prijs wordt waarschijnlijk in juni uitgereikt. Dus er zijn nog wel wat hordes te nemen, maar we zijn hoe dan ook nu al hartstikke trots op de klinkende resultaten die we met zijn allen samen hebben bereikt!” DOWNLOAD HIER HET JAARVERSLAG.DOWNLOAD HIER DE RESULTATEN VAN HET TEVREDENHEIDSONDERZOEK. 
Lees verder

Download hier de resultaten

Resultaten tevredenheidsonderzoek Kampen Partners

Download hier de resultaten

In de periode november/ december 2019 is er een tevredenheidsonderzoek gehouden onder betrokken organisaties en hun bestuurders die samenwerken met Citymarketing Kampen. Van de 50 uitgezette vragenlijsten hebben 26 respondenten de enquête geretourneerd (hogere respons van iets meer dan 50%). Hieronder een samenvatting van de bevindingen.Over het algemeen kan worden gezegd dat de tevredenheid over Kampen Partners hoog ligt. Van de respondenten gaven er twee aan niet of minder tevreden te zijn. Dat is vooral te herleiden tot ontevredenheid over ‘communicatie’ en het samen doen. Tevens wordt aangegeven dat de activiteiten meer hedendaags kunnen en de focus niet alleen op horeca moet liggen. Hieronder download je een compleet overzicht van de resultaten van het onderzoek.DOWNLOAD
Lees verder

Gefeliciteerd!

Arjen wint Kado bonnen

Gefeliciteerd!

Onlangs heeft Kampen Partners een enquête onder stakeholders gehouden. De uitkomsten van dit onderzoek worden binnenkort bekend gemaakt, maar in ieder geval staat vast dat de dienstverlening van Kampen Partners is beoordeeld met een 7,5 als rapportcijfer.  Onder de mensen die de vragenlijst hebben ingevuld, is een set Kampen Kado bonnen verloot t.w.v. € 50,-. En de winnaar is…. Arjen Hendriks! Arjen is eigenaar van Human Benefits in Kampen, maar zeker ook als voorzitter van de stichting Kamper Kogge bekend. In die rol werkt hij regelmatig mee aan verschillende citymarketing activiteiten. Bovendien is de Kamper Kogge zelf ook een icoon voor de profilering van Kampen.
Lees verder

Heerlijk wonen magazines

Kampen verleidt personeel top 100 bedrijven

Heerlijk wonen magazines

Ondernemers in Kampen willen hun personeel graag binden aan het bedrijf. Bijvoorbeeld door hen te stimuleren in Kampen te (gaan) wonen. Bovendien is minder woon-werk verkeer ook beter voor het milieu. Daarom heeft Kampen Partners afgelopen maand meer dan 100 bedrijven bezocht en stapels ‘Heerlijk wonen in Kampen’ magazines uitgedeeld.‘War for talent’Uit onderzoek van Kampen Partners is gebleken, dat arbeidsmarkt een van de belangrijkste aandachtspunten voor ondernemers in de gemeente is. “De regionale economie groeit, en daarmee de ‘war for talent ook”, legt citymarketeer Roeland Tameling uit. Om het lokale bedrijfsleven hierbij een steuntje in de rug te geven, investeert Kampen Partners in het behoud van werknemers.Heerlijk wonenDoor nieuwe werknemers mee op sleeptouw te nemen (gratis aanmelden kan via www.welkominkampen.nl), maar ook door hen te verleiden in Kampen te (komen) wonen. Daarom hebben de afdelingen Personeelszaken van de 100 grootste werkgevers in de gemeente ‘Heerlijk wonen in Kampen’ magazines gekregen om uit te delen aan nieuwe medewerkers en personeel dat overweegt naar Kampen te komen. Bedrijven die geen magazines hebben ontvangen, kunnen deze gratis bestellen via administratie@kampenpartners.nl. Een digitale versie is ook te downloaden via www.heerlijkwoneninkampen.nl.PartnersKampen Partners is een onafhankelijke stichting die eraan wil bijdragen dat mensen kiezen voor Kampen als dé plek om te wonen, te werken of te bezoeken. Samen met allerlei betrokkenen worden marketingcampagnes gevoerd, de binnenstad versterkt, evenementen ondersteund, informatie gedeeld en krachten gebundeld. De stichting wordt financieel ondersteund door bijdragen van onder meer Provincie Overijssel, het Ondernemersfonds voor de binnenstad van Kampen en de Gemeente Kampen.
Lees verder

We'll meet again

Kampen volgend jaar in het teken van 75 jaar vrijheid

We'll meet again

De inwoners van de gemeente Kampen herdenken en vieren in 2020 dat we 75 jaar samen in vrijheid leven. Met muziek, theater, exposities, herdenkingen en andere festiviteiten. Het actuele programma staat sinds 21 december online op www.wellmeetagain.nl. Want het jubileumjaar 2020 wordt in de hartelijke stad Kampen vertaald met ‘we'll meet again’.Top 10 Tien activiteiten die volgend jaar in het kader van We’ll meet again worden georganiseerd zijn: 27 januari ‘Holocaust herdenking & Lichtmonument’  31 januari & 1 februari ‘Kinderopera Brundibar’  vanaf 8 maart: cursus ‘Kampen in oorlog’  24 maart: ‘Stadskazernelezing’ 17 april ‘Historische bevrijding Kampen’  18 april ‘Bevrijdingsfeest Kampen’  18 april ‘Kampen zingt hits van eigen bodem’  4 mei ‘Herdenkingsconcert in de Bovenkerk’  5 mei ‘Vrijheidsmaaltijd’  24 oktober ‘Grenzen van Vrijheid’  Deze en alle andere aangemelde activiteiten worden gratis onder de aandacht gebracht via de speciaal hiervoor gemaakte website www.wellmeetagain.nl en worden automatisch doorgeplaatst op o.a. www.overijsselviertvrijheid.nl. Ontmoeting“Kampen wil een hartelijke stad zijn, ook tijdens het jubileumjaar. We hebben een naam hoog te houden. Lees op onze site maar eens de brief die we uit Rotterdam kregen, bijna 75 jaar geleden. Met dank aan het Stadsarchief Kampen. Daarom gebruiken we ‘We’ll meet again’ als kapstok,” vertelt coördinator Roeland Tameling. In dat kader vraagt hij vooral aandacht voor de invulling van het thema ‘ONTMOETING’ in het programma. Tameling: “het is de kunst om mensen met verschillende achtergronden daadwerkelijk met elkaar in contact te brengen. Op die manier dragen we concreet bij aan een tolerante, democratische samenleving. Heb je daar hulp bij nodig? Neem dan contact op met het coördinatieteam via de website. Atie, Leo, Hanneke en ik helpen je graag verder!” 2 maartHet grote publiek zal waarschijnlijk vooral in het weekend van 17 en 18 april merken dat Kampen 75 jaar vrijheid viert. Wat er dan precies gaat gebeuren, wordt bekend gemaakt tijdens het Kampen Partners Koffiemomentje op maandagochtend 2 maart van 9 tot 10 uur in De Eenhoorn. Iedereen is van harte welkom hierbij te zijn.Bijgevoegd: foto fragment brief uit Rotterdam
Lees verder

Wie worden je nieuwe buren?

Uitnodiging ondernemersoverleg 21 januari 2020

Wie worden je nieuwe buren?

Er staan wat ons betreft teveel panden leeg in de winkelstraten. Het is bekend, dat een lege etalage bij de buren naast je eigen zaak je omzet kost. Een van de acties die we ondernemen om dit tegen te gaan, is het werven van ondernemers van buiten de stad. En daar hebben we uw hulp dringend bij nodig. Want we zien ook volop kansen, maar die kunnen we alleen samen met jullie inkoppen!Daarom nodig ik u van harte uit voor een bijzondere werksessie:Wie worden je nieuwe buren? 21 januari 2020Van 19.30 tot 21.30 uurStadsgehoorzaal Kampen We gaan aan de slag met een aanpak die in de Franse stad Nantes uiterst succesvol is gebleken. Wilt u weten hoe? Kom dan naar de Stadsgehoorzaal!Programma 19.00 uur: ontvangst met koffie en thee 19.30 uur: start: de verleiding van Nantes (Roeland Tameling – Kampen Partners) 19.45 uur: werksessie: nieuwe buren vinden 20.30 uur: bijpraten: wat gaan we verder doen de komende tijd? (o.l.v. Leo Hoksbergen) Uiterlijk 21.00 uur: afronding, vervolgafspraken & borrel Heeft u nog vragen? Ik sta graag voor u klaar en ben bereikbaar op telefoonnummer 06-17453490 of via e-mail l.hoksbergen@kampenpartners.nl. 
Lees verder

Samen kom je verder

Kampen Partners presenteert werkplan 2020

Samen kom je verder

Sinds 2015 hebben we een stichting om Kampen op de kaart te zetten en te vermarkten. En nu hebben we een nieuwe grote stap voorwaarts gezet: door de bundeling van de activiteiten van Kampen Marketing en binnenstadsmanagement zijn we een van de eerste gemeenten in Nederland die echt invulling geeft aan een integrale citymarketing aanpak. We bouwen aan het merk Kampen, we spelen in op de behoeften van diverse doelgroepen en we werken samen aan een leefbaar, vitaal Kampen.  De basis is gelegd. Er is een scherpe positionering (Hartelijke / Historische Hanzestad / Aan het water), een vernieuwd beeldmerk, er is een Stadsarrangement vastgelegd en er worden verschillende marketingactiviteiten uitgevoerd op het gebied van recreatie (toerisme en evenementen), wonen (wooncampagne) en ondernemen (koesteren bestaande werkgevers en bedrijvenacquisitie). De integrale aanpak en bijbehorende structuur is neergezet.Hoe we dat concreet vertalen in acties in 2020? Dat is te lezen in het ‘Werkplan Kampen Partners 2020: Samen kom je verder’
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media