Nieuws

Jaarverslag Kampen Partners 2020 gepubliceerd

"Business as unusual". Dat is niet voor niets het centrale thema van dit jaarverslag. Niet eerder in onze geschiedenis is onze wendbaarheid zo getest. De coronapandemie had in allerlei opzichten grote impact. Op ons welbevinden, op onze economie, op ons werk. Met vereende krachten hebben we er het beste van gemaakt. In de wetenschap dat we er nog niet zijn. Ook in Kampen werden evenementen afgelast, gingen bedrijven dicht en verschoof de focus van bezoekerswerving naar crowd management. In nauwe samenwerking met gemeente en ondernemers speelden we in op de eisen van de nieuwe anderhalve meter samenleving. Met name in de binnenstad werd dat zichtbaar, maar we hebben ook met communicatiecampagnes, hartverwarmende acties en grapjes doorgewerkt aan ons imago. Met de ambitie om zo het Bruto Lokaal Geluk een beetje te verhogen. Van "75 jaar vrijheid" tot "hoera voor Kampen", van "de steven wenden" tot "alleen samen": we hebben weer veel gedaan en veel bereikt. Kijk vooral verder op www.kampenpartners.nl voor een uitgebreid overzicht, want in dit jaarverslag schetsen we vooral de hoofdlijnen. Nu, terugkijkend op 2020, kunnen we vaststellen dat we meer hebben gedaan dan vooraf gepland, maar vooral ook andere acties dan gepland. Het is de vraag wanneer we weer in rustiger vaarwater komen, maar gelukkig heeft de citymarketing van Kampen inmiddels voldoende diepgang om stormen te kunnen trotseren. Dat is vooral een verdienste van de vele vrijwilligers die zich inzetten via werkorganisaties als de Tourist Info Kampen, het Evenementen Platform Kampen en Binnenstadsmanagement Kampen. Ook via deze weg willen we hen daar hartelijk voor bedanken. Op basis van de in 2020 opgestelde meerjarenstrategie gaan we de komende jaren nog scherper aan de wind zeilen. Om onze positionering als hartelijke Hanzestad aan het water dagelijks waar te maken en onze doelgroepen hierover te vertellen. Meer dan in de afgelopen periode ligt daarbij de focus op de vrijetijdseconomie van Kampen en op versterking van ons onderscheidende merk. Samen komen we sterker uit de crisis. Download het jaarverslag 2020
Lees verder

Een kans voor vrijetijdsondernemers!

Webinar over online boekingsmodule Kampen

Een kans voor vrijetijdsondernemers!

Waarom zijn er zo weinig direct boekbare arrangementen te vinden op www.visitkampen.nl? Daarmee laten we als vrijetijdsondernemers omzet liggen. Juist nu moeten we daar samen iets aan doen. Daarom nodigt Kampen Partners iedereen die geld wil verdienen met toeristische arrangementen in de gemeente Kampen uit om deel te nemen aan een online overleg. Noteer dus in je agenda! Webinar Online boekingen met VisitKampen.nl: Maandag 8 februari |  20 tot 21 uur Meld je aan via https://onlineboekingen.eventbrite.nl en ontvang via e-mail een bevestiging met deelnamelink. Want juist nu is hét moment om ons samen voor te bereiden op een coronaproof toeristisch seizoen. We willen aan de slag met een bekend landelijk online ticket-, reservering- en voorraadsysteem dat geschikt is voor elke onderneming, groot of klein, die zich bezighoudt met ticketverkoop en leisure-activiteiten. Een totaalpakket dat te koppelen is aan je eigen website zodat reserveringen, betalingen en voorraadbeheer voortaan volledig online kunnen plaatsvinden, uiteraard met een maximaal aantal tickets per tijdslot. Hoe meer ondernemers meedoen, hoe beter we complete arrangementen voor de bezoekers aan Kampen kunnen samenstellen. Daarover praten we graag op 8 februari met jullie verder.  Webinar programma: 19.45 uur: digitale inloop, informeel bijpraten 20.00 uur: opening, welkom en introductie door Roeland Tameling (Kampen Partners) Aansluitend: Toelichting mogelijkheden voor online boekbare arrangementen Demonstratie boekingsmodule in de praktijk Vragenrondje Met Jos Hogenbirk (Kamper Events) Vervolgens: Discussie: waar zien we kansen, wat zijn randvoorwaarden? Vervolgafspraken: hoe willen jullie hiermee verder? Uiterlijk 21.00 uur: afronding, start digitale borrel!
Lees verder

De enige echte duckfluencer!

Maak kennis met Duck van Dijk

De enige echte duckfluencer!

Mogen we je even voorstellen aan onze nieuwe collega Duck van Dijk? Misschien ken je Duck al een beetje van Instagram en Facebook. Anders meteen de links volgen en dan Duck van Dijk volgen natuurlijk.  Duck neemt volgers daar mee op avontuur in Kampen en de IJsseldelta: Laat mensen de mooie plekjes zien, gaat op bezoek bij toffe ondernemers en maakt ook hier en daar een grapje. Wanneer mag Duck bij jou langskomen? Stuur even een mailtje naar duck@duckvandijk.nl en dan gaan we het regelen! Waarom we dit doen? Omdat we geloven in de kracht van een goede duckfluencer. Want duckfluencer-marketing wint aan belang. Je weet vast ook wel, dat duckfluencers – eenden met veel volgers en dus sociale invloed – als betrouwbaar worden beschouwd. Daardoor weten ze het aankoopgedrag en de meningen van consumenten te beïnvloeden via social media. Met één enkele Facebookpost of Instagram-foto kan het aantal directe aankopen of bezoekers aan Kampen ineens omhoog schieten, en elke marketeer is natuurlijk dol op directe verkopen. Wij bij Kampen Partners dus ook. En als de sneeuwbal eenmaal rolt, leidt dat tot weer extra aankopen en mond-tot-mondreclame. Of in dit geval: snavel-tot-mondreclame. Meer weten? Kijk op www.duckvandijk.nl. 
Lees verder

Kampen Kadobon bij de horeca tijdelijk 25% meer waard

Unieke actie ter ondersteuning van de horeca in de binnenstad van Kampen

Kampen Kadobon bij de horeca tijdelijk 25% meer waard

Het kabinet heeft besloten een strenge lockdown in te voeren om een eind te maken aan de forse stijging van het aantal nieuwe coronabesmettingen. Om de decembermaand toch nog een feestelijk tintje mee te geven heeft Kampen Partners een actie opgezet waarmee ondernemers worden gesteund. De Kampen Kadobon is bij de horeca in Kampen tijdelijk 25% meer waard. BezorgeninKampen bijgewerkt Door de aangescherpte coronamaatregelen moeten vanaf 15 december veel winkels sluiten. Voor de de horeca in Kampen is dat zelfs al sinds 14 oktober het geval. Via de website www.bezorgeninkampen.nl werken winkeliers en horeca nauw samen om de consument toch te stimuleren zoveel mogelijk lokaal te blijven kopen. Volgens binnenstadsmanager Leo Hoksbergen voorziet deze site in een behoefte: “Op deze website staat overzichtelijk op een rijtje welke winkeliers en horecazaken hun producten bij u thuis bezorgen!” Horekadobon actie Aanvullend hierop wordt nu ook de Kampen Kadobon ingezet om de horeca nog extra te ondersteunen. Jimmy Croymans namens Stichting Horeca Kampen: “Voor de tweede keer dit jaar hebben alle horecaondernemers de deuren moeten sluiten. Dat heeft een enorme impact. Je moet steeds schakelen en enorm creatief zijn om toch nog wat omzet te kunnen genereren.” Wat hij van de actie vindt? “Daar zijn we blij mee. Het voelt hartverwarmend. Nu kan de bon gebruikt worden bij afhalen of bezorgen. Na deze periode verwelkomen we onze gasten graag. Het is mooi dat de gasten en wij een extraatje krijgen. De actie maakt deze maand toch nog een beetje feestelijk.” Hoe werkt de actie? Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen legt uit: “De Kampen Kadobon bestaat al een paar jaar. Deze waardebon was tot de toespraak van de minister-president gisteravond te koop bij een aantal uitgiftepunten en in te wisselen bij veel Kamper ondernemers. Om de horeca een steuntje in de rug te geven is de bon nu tijdelijk 25% méér waard wanneer je deze inlevert bij de deelnemende horecaondernemers in de binnenstad van Kampen. Dit geldt ook voor de aangeboden afhaal- en bezorgopties. Dat betekent dat je een bon met een waarde van €10 tijdelijk kunt verzilveren voor €12,50. Deze actie is van toepassing op iedere Kampen Kadobon. De bon die je thuis nog in het keukenlaatje hebt liggen kun je hier dus ook voor gebruiken.” De bonnen zijn nu eenvoudig te bestellen via e-mail (administratie@kampenpartners.nl) of Whatsapp (06-17453490, het telefoonnummer van citymarketeer Roeland Tameling). Vervolgens kunnen de bonnen in de binnenstad worden opgehaald, hiervoor krijgt de afnemer het adres na betaling toegestuurd. De actie is tijdelijk en loopt van 15 december 2020 tot 1 juni 2021. Kijk voor alle deelnemende horecaondernemers en meer informatie op www.horekadobon.nl. Ondernemers steunen Vanuit de provincie Overijssel is er budget vrij gemaakt om deze actie te kunnen bekostigen. De verhoogde waarde van ingeleverde bonnen wordt uitgekeerd aan de deelnemende horecaondernemers. Hoksbergen: “We hopen dat veel mensen de Kampen Kadobon kopen en inleveren bij de horeca in Kampen. Feestelijk voordeel voor de gasten en een extraatje voor de ondernemers.” Volgens Hoksbergen wordt nu achter de schermen ook gewerkt aan acties om de winkeliers extra te ondersteunen, maar daarover kunnen nu nog geen verdere mededelingen worden gedaan.
Lees verder

Bericht van de voorzitter van Tourist Info Kampen

Toerisme in Kampen in 2020

Bericht van de voorzitter van Tourist Info Kampen

Het was in vele opzichten een bijzonder jaar met heel veel onzekerheden. Er werd een groot beroep gedaan op de flexibiliteit en het improvisatievermogen van alle betrokkenen en met name van de meer dan 50 vrijwilligers die zich inzetten om de hartelijke Hanzestad Kampen op verschillende manieren te promoten bij bewoners en bezoekers. Het goede nieuws is dat de ambassadeurs aan de infobalie in de Stadskazerne ten opzichte van 2019 ruim 50% meer bezoekers hebben mogen verwelkomen. En dit in een situatie waar we bijna 3 maanden dicht zijn geweest. De groei zat vooral in bezoekers afkomstig uit Nederland. Buitenlandse gasten, met name uit Duitsland en Vlaanderen, waren er aanzienlijk minder, een achteruitgang van 40% naar 13% van het totaal aantal gasten. De grote toename van het aantal bezoekers is mede te danken aan de actie “hiermoetjezijn” en het bezoek door vrijwilligers aan zo’n 100 campings, hotels, B&B’ s en vakantieparken in en om Kampen. Wij houden de postcodes van de Nederlandse gasten bij ter wille van een analyse via de Leefstijlvinder. Daaruit blijkt dat de verdeling over de diverse stijlen geen grote verandering t.o.v. 2019 laat zien met uitzondering van Inzicht en Harmonie zoekers (meer) en Plezierzoekers (minder). Ter vergelijking is ook een regel “Nederland’ toegevoegd. Download het overzicht Helaas was de impact op cruiseschepen bijzonder groot. Begin dit jaar stonden er zo’ n 200 schepen op de lijst van de havenmeester, maar helaas zijn er niet meer dan 30 geweest met ook nog eens veel minder opvarenden aan boord. Uiteraard is in maart het rondleiden van groepen door gidsen stil komen te liggen. Vanaf juli zijn er speciale arrangementen gemaakt voor rondwandelingen. Op vrijdag, zaterdag en zondag kon men inschrijven voor een rondleiding om 14:00 u. Daar werd tot september behoorlijk gebruik van gemaakt waardoor de gidsen toch nog zo’n 100 rondleidingen konden verzorgen plus 30 voor gasten van cruiseschepen. Gelukkig hadden we begin dit jaar audio sets aangeschaft waardoor de mensen in de groep ver genoeg van elkaar konden gaan staan. Al met al zijn ongeveer 600 gasten rondgeleid (25% t.o.v. 2019). Helaas is er voor de groep gastvrouwen/heren vrijwel niets te doen geweest. Geen nieuwe bewoners op sleeptouw, geen evenementen en geen mobiele felicitatie eenheid. Ondanks de situatie dit jaar is de motivatie van de vrijwilligers enorm op peil gebleven. Toen vanaf 1 juli de regels minder streng werden was men er ook aan toe om weer te werken. De vrijwilligers hebben een niet aflatende motivatie laten zien. Men wil tot op de dag van vandaag 5 dagen in de week de infobalie in de Stadskazerne bezetten. Ik wens allen fijne en vooral gezonde feestdagen en een voorspoedig en hartelijk 2021. Met vriendelijke groet Jan Troost Voorzitter Tourist Information jw.troost@planet.nl mob. 06 141 25566
Lees verder

75 Kampenaren deden mee met de Alleen Samen campagne

Alleen Samen campagne

75 Kampenaren deden mee met de Alleen Samen campagne

De maatregelen die de overheid ook in Kampen neemt om de verspreiding van het coronavirus af te remmen, hebben als voornaamste doel de ziekenhuizen en het medisch personeel voldoende ruimte te geven om de ernstig zieke coronapatiënten optimaal te kunnen verzorgen. Nog steeds geneest 98% van de besmette personen spontaan – het virus wordt dus niet gevaarlijker - maar omdat er steeds meer besmettingen zijn, neemt ook de groep die een ernstige longontsteking ontwikkelt (vooral ouderen en chronisch zieken) toe. Begin oktober zijn we daarom gestart met een spontane, persoonlijke campagne waarmee we in Kampen samen een vuist tegen corona willen maken. Een campagne die past bij ons karakter als hartelijke stad, maar ook aansluit bij de landelijke campagneslogan ‘Alleen samen krijgen we corona onder controle’. Ook dat is voor ons een manier om bij te dragen aan het Bruto Lokaal Geluk van Kampen. Met Kampenaren die vrijwillig meewerken aan de campagne Echte mensen, echte betrokkenheid Via sociale media kanalen, zodat de boodschap breed verspreid wordt Met meer positieve impact, zonder advertentiebudget In Kampen huisstijl, met een subtiele nadruk op het woord ‘SAMEN’. Om juist nu op gepaste afstand harmonie en verbinding te versterken Het aantal spontane aanmeldingen overtrof onze verwachtingen, inmiddels werken 75 mensen uit de gemeente Kampen mee aan de campagne. Dankjewel daarvoor! We ronden de campagne tegen de kerstdagen af. Niet omdat de aanleiding verdwenen is, maar wel vanwege het risico dat de campagne sleets raakt en daardoor minder effectief. In 2021 zullen we daarom waarschijnlijk weer meer acties oppakken om gedrag in de openbare ruimte te beïnvloeden. Om de spreiding van mensen in tijd en plaats te bevorderen. Want de anderhalve meter samenleving is voorlopig nog wel een blijvertje. Wil je zien wie er allemaal meededen? Kijk dan op Facebook: https://www.facebook.com/hanzestadkampen Twitter: https://twitter.com/KampenPartners Instagram: https://www.instagram.com/visitkampen/
Lees verder

Ook in het nieuwe jaar blijft Kampen Partners zich inzetten voor inwoners, ondernemers en bezoekers in en voor Kampen

Nieuwjaarswensen en Kerstgroeten

Ook in het nieuwe jaar blijft Kampen Partners zich inzetten voor inwoners, ondernemers en bezoekers in en voor Kampen

2020 was een ongekend heftig jaar, waarin de gemeente Kampen en met name de vrijetijdssector hard (misschien wel het aller hardste) werd geraakt door de coronamaatregelen. Daarom wil ik je in de eerste plaats laten weten dat wij als Kampen Partners met je meeleven: het is een zware periode en ik kan me goed voorstellen dat het soms lastig is om licht aan het einde van de tunnel te zien. Het is belangrijk dat je weet dat we niet bij de pakken neerzitten; we blijven ons inzetten om je waar mogelijk te ondersteunen. Met campagnes, met advies en met inspiratie naar bewoners, bedrijven en bezoekers. In 2020 hebben we er samen met jullie alles aan gedaan om de coronacrisis zo goed en duurzaam mogelijk te doorstaan. Samenwerking was daarbij meer dan ooit het toverwoord. Tot slot wil ik je graag bedanken voor onze samenwerking en het vertrouwen dat je in ons stelt. Samen staan we sterk, blijven we ons inzetten om de inwoners van Kampen gelukkiger te maken en onze prachtige gemeente onder de aandacht te brengen. Ik wens je alvast fijne feestdagen en ontmoet je graag in het nieuwe jaar. Met vriendelijke groet, namens bestuur en medewerkers van Kampen Partners, Roeland Tameling
Lees verder

Kampen Partners organiseert eerste Kampen All Inclusive Pub Quiz op dinsdagavond 5 januari

Online nieuwjaars pub quiz

Kampen Partners organiseert eerste Kampen All Inclusive Pub Quiz op dinsdagavond 5 januari

Kampen Partners organiseert voor jou (en alle andere mensen die mee willen helpen om Kampen de meest hartelijke Hanzestad van de wereld te maken) de eerste Kampen All Inclusive Pub Quiz. Omdat we geen gewone nieuwjaarsborrel kunnen houden, maar wel vrolijk met jullie het nieuwe jaar in willen gaan. Het wordt boeiend, het wordt spannend, het wordt gezellig.  Dinsdagavond 5 januari vanaf 20 uur gaan we online, doe je mee? Geef je vóór het eind van dit jaar op via administratie@kampenpartners.nl met je teamnaam, dan ontvang je nadere instructies en een link naar de online pub quiz. Alvast fijne feestdagen gewenst en de beste wensen voor het nieuwe jaar, graag tot ziens op 5 januari 2021!
Lees verder

Social Media Challenge in Kampen inspiratiebron voor andere gemeenten

Kampen in lijst met best practises digitale inclusie

Social Media Challenge in Kampen inspiratiebron voor andere gemeenten

Onlangs presenteerde de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) een brochure boordevol inspiratie om gemeentelijke diensten beter toegankelijk te maken. In deze brochure “(Digitale) Inclusie - Aan de slag met gemeentelijke dienstverlening” staat ook de aanpak van Kampen Partners om met behulp van een ‘Social Media Challenge’ bij vrijetijdsondernemers te werken aan betere digitale toegankelijkheid. En daar zijn we best wel trots op, want we doen met zijn allen ons best om Kampen misschien wel de meest hartelijke Hanzestad ter wereld te maken. Daarvoor moet nog genoeg gebeuren, maar dit is wel een mooie aanmoediging. Download de brochure ‘Digitale Inclusie’ en lees over Kampen op pagina 21.
Lees verder

Een mogelijke Hanze Experience draagt bij aan 'reason to travel' naar het oosten van Nederland

Hanze Experience in Kampen?

Een mogelijke Hanze Experience draagt bij aan 'reason to travel' naar het oosten van Nederland

In het oosten van Nederland is meer ‘reason to travel’ nodig om bezoekers te trekken, ook na de coronaperiode. Een van de manieren daarvoor is de ontwikkeling van een Hanze Experience, met de IJsselkogge als stralend middelpunt hiervan. Dat is goed voor de werkgelegenheid, voor onze economie en hiermee kunnen we het voorzieningenniveau op peil houden. Want bezoekers betalen ook mee aan openbaar vervoer, parkeervoorzieningen en ons cultureel erfgoed. Een samenwerkingsverband met Hanzesteden Marketing, Kampen Partners en de gemeente Kampen is daarom enkele maanden geleden een haalbaarheidsstudie gestart om de Hanzesteden te versterken als cultuur erfgoed bestemming. Een verkenning naar een internationale Hanze Experience waarbij de inzet van de IJsselkogge als icoon van het Hanzeverleden onderzocht wordt. Een mogelijke Hanze Experience moet bijdragen aan de ambitie om de Hanzesteden door te ontwikkelen tot een duurzame jaarrond cultuurerfgoed bestemming waar men in de Hanzesteden trots op is. Deze ambitie is geformuleerd in ‘Perspectief Hanzesteden 2020-2025’, de visie van en voor de Hanzesteden om de komende jaren in te spelen op de veranderende rol van toerisme. In het Perspectief Hanzesteden is aangegeven dat in het oosten van Nederland meer ‘reasons to travel’ nodig zijn om bezoekers te trekken. Het Hanzeverhaal is een sterk verhaal en een Hanze Experience van nationaal en internationaal belang in of rond een van de Hanzesteden lijkt een interessante optie om verder te verkennen. Het zal je niet verrassen, maar ik denk dat Kampen de beste plek is voor zo’n experience: Kampen is de trotse bakermat van de Hanze Experience We hebben het initiatief genomen voor dit onderzoek. Inwoners hebben genoten van de gelichte IJsselkogge, willen dit graag delen en steken al veel energie in dit project. Met veel enthousiasme overigens. Verborgen parel: potentie voor synergie met binnenstad, Koggewerf en regio en veel open mogelijkheden! De experience past in ons toekomstbeeld van Kampen waarin we veel meer in willen zetten op ervaringen, beleving van alle aspecten van onze stad: Middeleeuwse binnenstad, omringd door water met een prachtig achterland! Kampen: officieel erkend als ‘Nautische Hanzestad’ Er is enthousiasme, energie en we zijn trots op ons Hanzeverleden. Natuurlijk onder de vlag van Hanzesteden Marketing én passend bij NBTC Holland City strategie (spreiding in plaats en tijd). Onze kogges liggen letterlijk klaar voor de Hanze Experience We hebben de varende Kamper Kogge én de opgedoken originele IJsselkogge. The place to start aan de IJssel én de Zuiderzee Kampen heeft het geluk van een unieke en strategische ligging. Historisch, ten opzichte van andere Hanzesteden en bezoekers én actueel met goede ontsluiting naar alle windstreken. Kortom: ze zouden wel gek zijn als ze niet voor Kampen kiezen! Natuurlijk zijn er nog veel uitdagingen onderweg. We hebben nu economische tegenwind en zorgen over vandaag en morgen. Maar juist daarom moeten we vasthouden aan onze ambitie voor de toekomst. Door scherp aan de wind te zeilen, als een gezamenlijke handelsvloot met andere Hanzesteden samen te reizen en koers te houden. Ik wens Kampen, de Hanzesteden en Oost-Nederland een behouden vaart!
Lees verder

Jos Hogenbirk blikt terug op de bijzondere zomer in Kampen bij Marketing Oost

Zomercampagne Kampen uitgelicht tijdens digitaal congres Marketing Oost

Jos Hogenbirk blikt terug op de bijzondere zomer in Kampen bij Marketing Oost

De MarketingOost Symposium Week vanaf 23 november biedt kort maar krachtige "inspiratiepraat" tijdens online 12-uurtjes. Laat je tijdens deze 12-uurtjes bijpraten door sprekers uit binnen- en buitenland over het thema: Bewuste bestemmingen: omdenken in tijden van corona. Op woensdag 25 november komt Jos Hogenbirk van Kamper Events in beeld bij het onderdeel ‘’Lokale praat’’. Hij blikt terug op een bijzonder zomerseizoen met de bucketbar, pop-up Tourist Info, bootjes verhuur etc. En daarnaast was er in de stad natuurlijk ook nog het mooie weekprogramma van Kampen Partners en Tour Reevediep in het buitengebied etc. Kijk voor een geheugensteuntje onder meer op https://www.kampenpartners.nl/nieuws/327-bijzondere-tourist-info-voor-zomergasten.html. Je bent van harte uitgenodigd om mee te kijken en mee te luisteren, meer informatie staat op https://www.marketingoostsymposium.nl/dagprogramma/. Veel plezier bij de digitale symposiumshow van Marketing Oost. Met Kampen in de schijnwerpers op 25 november!
Lees verder

Roeland Tameling gastspreker bij Humanity Rising Nederland over het thema inclusiviteit

Kampen All Inclusive op web TV

Roeland Tameling gastspreker bij Humanity Rising Nederland over het thema inclusiviteit

Op 5 november kon iedereen meeluisteren en meekijken naar een online uitzending op het YouTube kanaal van Humanity Rising Nederland over het thema inclusiviteit. Een van de sprekers was Roeland Tameling, die mocht vertellen over de goede voornemens in het kader van Kampen All Inclusive en de gedachte hierachter. De uitzending  was een initiatief van de wereldwijde beweging voor een betere (post-covid) samenleving, Humanity Rising. Ook Studio Vers Bestuur van de Provincie Overijssel is hier nauw bij betrokken. Iedere werkdag is er om 20:00u een live web-tv-uitzending van anderhalf uur over hoe het anders kan. Wil je de aflevering van 5 november bekijken? Ga dan naar https://youtu.be/rZl-36xr03Q. Met onder meer: Bruto Lokaal Geluk De minst en meest gelukkige steden van Nederland Meer klanten in de zaak En de conclusie “werk vanuit kansen en positiviteit, maar schroom niet in te spelen op eigenbelang!”
Lees verder

Privacy statement Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners.

Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden.
Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site.
Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media